۱۰ بازديد

شروع سئو از ابتدا فاکتورهای رتبه‌بندی، عواملی هستند که توسط موتورهای جستجو برای ارائه نتایج بهتر به کاربران شناخته شده‌اند و برای رتبه‌بندی نتایج استفاده می‌شوند. الگوریتم‌های گوگل مسئول تطبیق فاکتورهای رتبه‌بندی با نتایج جستجو و جستجوی کاربران هستند.

مثلا وقتی کاربری عبارت “خدمات کامپیوتر در لاهیجان” را جستجو می‌کند، الگوریتم‌های گوگل فاکتورهای رتبه‌بندی را بررسی می‌کنند تا متوجه شوند کدام اطلاعات (ایندکس شده) ذخیره شده می‌توانند برای کاربر مفید‌تر باشند.

سایت‌های مختلف حدود ۲۰۰ فاکتور رتبه‌بندی را لیست کرده‌اند.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد فاکتورهای رتبه‌بندی؛ من فاکتورها را بررسی کرده‌ام و متوجه شدم در نهایت در ۳ دسته زیر قرار می‌گیرند.

۱. فاکتورهای داخل سایت (ارتباط):

مهم‌ترین فاکتورهای گوگل مربوط به فاکتورهای داخل سایت هستند. در وهله اول گوگل باید متوجه شود کدام کدام اطلاعات ایندکس شده؛ بیشترین ارتباط را با جستجوی کاربر دارد.

مثلا اگر کاربری عبارت لاهیجان را در گوگل جستجو کند، گوگل نمی‌تواند به او نتایج مربوط به رشت را نشان دهد.

۲. فاکتورهای خارج سایت (اعتبار):

بعد از اینکه گوگل متوجه ارتباط صفحه با نتایج جستجو شد، حالا، اعتبار صفحه را مورد سنجش قرار می‌دهد. در بخش‌های بعد همین صفحه بیشتر این موضوع را توضیح خواهم داد.

۳. فاکتورهای تجربه کاربری (تجربه جستجو):

فاکتورهای تجربه کاربری در بعضی اوقات مهم‌تر از فاکتورهای اعتبار سایت هستند و در بعضی اوقات اهمیت کمتری دارند.

اما در هر صورت گوگل با استفاده از سیگنال‌های قابل سنجش متوجه می‌شود کاربر تا چه حد از محتوای صفحه لذت برده است.

کلمه کلیدی؛ پل واسط بین کاربر و موتور جستجو

سئو از جستجوی کاربر آغاز می‌شود. کاربر یک عبارت را در گوگل جستجو می‌کند و گوگل می‌خواهد بهترین نتایج از نظر خودش را ارائه دهد.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی یا Keyword یک عبارت است که کاربر در گوگل جستجو می‌کند. شاید نام صحیح‌تر آن کلید واژه است زیرا یک کلمه کلیدی می‌تواند بیش از یک کلمه باشد.

مثلا “چگونه متوجه تعمیری بودن گوشی شویم” یک کلمه کلیدی است.

هدف جستجو چست؟

هدف جستجو؛ دلیل اصلی جستجوی یک کاربر است. در گذشته بهینه سازی صفحه برای کلمه کلیدی انجام می‌شد اما الان برای هدف جستجو انجام می‌شود که در ادامه دروس به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت.

اهداف جستجو به چهار دسته استاندارد تقسیم می‌شوند.

  1. اطلاعاتی
  2. ناوبری
  3. تحقیقات قبل از خرید
  4. تجاری

این یعنی هر جستجویی که در گوگل انجام می‌شود یکی از ۴ دلیل بالا را دارد. بنابراین هر صفحه‌ای که در یک وب‌سایت و با هدف کسب رتبه در گوگل درست می‌شود باید دقیقا بر اساس هدف جستجوی کاربر درست شود.

تولید محتوا و سئو

تولید محتوا در سئو عبارت است از ساخت صفحات وب‌سایت با هدف کسب رتبه در گوگل. تولید محتوا در سئو شامل ساخت صفحات گوناگون وب‌سایت می‌شود. صفحات مختلف وب‌سایت عبارتند از:

  • مقالات
  • محصولات
  • صفحات آرشیو
  • صفحات خاص (صفحه دانلود یا هر چیزی مثل این)
  • صفحه اصلی

البته وقتی می‌گوییم تولید محتوا در سئو؛ منظورمان صفحات مقاله و محصول است.

اهمیت تولید محتوا در سئو

تولید محتوا و سئو ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. هر چقدر محتوای بهتری تولید کنید رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب خواهید کرد.

طبق آمار هاب اسپات؛ وب‌سایت‌هایی که به طور منظم محتوا تولید می‌کنند ۳۵۰٪ ترافیک بیشتری دریافت می‌کنند نسبت به وب‌سایت‌هایی که منظم محتوا تولید نمی‌کنند.

البته برای تولید محتوا در سئو باید استراتژی‌های مناسبی داشته باشید که در دروس بعد به صورت کامل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

سئو نویسی چیست؟

سئو نویسی فرآیند نوشتن صفحات مقاله یا محصول با هدف کسب رتبه در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. سئو نویسی اصولی به ۴ مرحله اصلی تقسیم می‌شود.

  1. آماده‌سازی پیش از نوشتن
  2. نوشتن
  3. بهینه سازی برای سئو
  4. ترویج و اشتراک‌گذاری
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.