۷ بازديد

ریدایرکت 410 معنای هر دو این استاتوس ها، عدم وجود صفحه مورد نظر است با این تفاوت که ارور ۴۱۰ بیانگر آن است که در این url محتوایی وجود داشته و به صورت دائمی حذف شده است، اما استاتوس ۴۰۴ بیانگر این موضوع است که یا در این url از ابتدا محتوایی وجود نداشته یا اگر محتوایی وجود داشته به صورت موقتی یا غیر عمدی حذف شده است و ممکن است این محتوا دوباره در این url نمایان شود. به همین خاطر موتورهای جستجو در بازه های زمانی کوتاه دوباره به این صفحه سر خواهند زد و این مورد باعث مصرف کرول باجت (Crawl Budget) شما برای صفحه ای می شود که دیگر به آن نیازی ندارید. در واقع این گونه نیست که موتور های جستجو به صفحه با استاتوس ۴۱۰ سر نزنند، فقط این اتفاق در بازده های طولانی تعداد خیلی کمتری اتفاق می افتد. اما به صورت کلی بعد از مدتی که موتورهای جستجو به صفحه‌ای سر بزنند و با محتوای خاصی رو به رو نشوند‌‍‍، دیگر به صفحه سر نخواهند زد و با این صفحه مانند صفحات پیشفرض ۴۰۴ برخورد خواهند کرد.

چرا از ۳۰۱ به جای ۴۱۰ استفاه نکنیم؟

در اینجا خیلی از مدیران دچار مشکل می شوند و احساس می کنند که اگر صفحه را ۴۱۰ کنند، گوگل برای آنها یک خطا در نظر می‌گیرد و به خاطر این ترس مجبور می شوند که از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنند که این موضوع خود باعث هدر رفت کرول باجت سایت شده و تاثیری روی سئو صفحه هدف نخواهد داشت. لازم به ذکر است که ریدایرکت ۳۰۱ برای صفحاتی کاربرد دارد که دارای ورودی از گوگل هستند و اگر به صورت دائم حذف شوند و به صفحه مرتبط دیگری هدایت نشوند، برای سایت بسیار مضر خواهد بود. در این صورت از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده می کنند.

اما استاتوس کد ۴۱۰ برای صفحاتی استفاده می‌شود که به اصطلاح به آنها صفحات مرده می گویند. حتی ممکن هست شما مجبور شوید به دلیل تغییر استراتژی کسب و کار خود یکسری صفحات را به صورت دائمی حذف کنید و به هیچ صفحه دیگری هدایت نکنید یا اصلا دیگر هیچ صفحه مرتبط دیگری برای ریدایرکت کردن آن ندارید. در این صورت راهی جز استفاده از استاتوس کد ۴۱۰ ندارید.

آیا حذف صفحات نوایندکس هم نیاز به ۴۱۰ دارند؟

اگر صفحه ای از وب سایت شما نو ایندکس است یعنی موتورهای جستجو به صورت پیش فرض به این صفحه از سایت شما در بازده زمانی طولانی و تعداد دفعات خیلی کمتری سر میزند. این مسئله همانند ارور ۴۱۰ است و حذف صفحات نوایندکس بدون استاتوس کد ۴۱۰ مشکلی ایجاد نمی کند.

آیا ممکن هست با ۴۱۰ کردن مشکلات دیگری هم رخ دهد؟

اگر شما به آدرس صفحات با کد استاتوس ۴۱۰ در سایر صفحات سایت خود لینک داده باشید یا از سایر وب سایت ها به این صفحه لینک خارجی وجود داشته باشد، شما با ارور های مختلفی در سرچ کنسول خود برخورد خواهید کرد، پس بعد از حذف این  صفحات در بازده های مختلف با ابزارهای موجود مثل (اسکریمینگ فراگ، سرچ کنسول، ahrefs، moz ) این موارد را بررسی نمایید و چاره ای برای آن پیدا کنید. توجه کنید هرگز برای راحتی خود بقیه صفحات حذف شده را به یک صفحه ۴۱۰ ریدایرکت نکنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.