۵۵۶ بازديد
کامپوزیت راهی است برای داشتن لبخندی زیباتر. این لبخند زیبا برای بسیاری از بیماران با هزینه های گزاف سلامتی همراه است. متخصص لمینت دندان رشت اگر چه خود کامپوزیت، اگر به روش درست و با مواد سالم بر روی دندان بیمار قرار بگیرد، هیچ آسیبی نخواهد داشت. اما متاسفانه عدم آسیب وابسته به فاکتورهای زیادی است. در این مقاله میخواهیم درباره کامپوزیت دندان، مراحل آن، کاربردها و تاثیر دندانپزشک بر روی آن صحبت کنیم.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان با اسم لمینیت کامپوزیتی نیز شناخته می شود. این ماده بر روی سطح بیرونی دندان قرار میگیرد. این ماده دارای تناژ رنگی متفاوتی از سفید است. یعنی میتوان متناسب با رنگ پوست فرد و یا حتی رنگ دیگر دندان ها، طبیعی ترین رنگ را انتخاب کرد.

کاربرد کامپوزیت دندان

کامپوزیت برای تغییر فرم یا رنگ دندان استفاده میشود. دندان هایی که بی نظمی های کمی دارند، معمولا با کامپوزیت مورد درمان قرار می گیرند. فاصله بین دندانها یا دیاستم نیز با کامپوزیت ونیر قابل درمان است. البته فاصله های خیلی زیاد و یا بی نظمی های بیش از حد، نیاز به درمان های دیگر دارد. همچنین این مواد برای روشن تر کردن رنگ دندان ها نیز استفاده میشود. کسانی که دندان زردی داردند، یا به علت سیگار و قهوه رنگ دندانهایشان تیره شده است، درمان کامپوزیت پیشنهاد می شود.


https://drshamsdentist.com/%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%B5%D8%A8%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%87-%D9%82%D8%B1%D8%B5%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%85%D8%9F/

تفاوت کامپوزیت و لمینت

تراش دندان: لمینیت سرامیکی نیاز به تراش دندان دارد. البته این تراش بسیار کم است. اما کامپوزیت معمولا نیاز به تراش ندارد. بنابراین برای کسانی که به دائمی بودن روش سفید کردن دندان شک دارند، کامپوزیت راه مناسب تری است. چرا که قابل بازگشت است.
مدت زمان: لمینیت سرامیکی نیاز به قالب گیری و ارسال به لابراتوار دارد. اما کامپوزیت در یک جلسه و در مطب قابل انجام است. در واقع متوسط طول درمان لمینت حدودا سه هفته از زمان معاینه و قالبگیری اولیه جهت موکاپ است.
مقاومت: لمینیت سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارد. البته لمینت سرامیکی نیز نیاز به مراقبت کامل دارد. اما رنگ پذیری لمینیت سرامیکی بسیار کمتر از لمنیت کامپوزیتی است. چرا که مقاومت لمینت بیشتر از کامپوزیت است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.