۴۱۳ بازديد

در ادامه به مزایای ایمپلنت دندان اشاره شده است:

  1. افزایش اعتماد به نفس ایمپلنت با ایجاد طرح لبخندی زیبا،متخصص لمینت دندان رشت اعتماد به نفس را در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن افزایش می‌دهد.
  2. دائمی بودن درمان در واقع می‌توان گفت ایمپلنت تا پایان عمر به خوبی در دهان باقی خواهد ماند.
  3. کمک به حفظ سلامت دهان و دندان زمانی که جای یک دندان در دهان خالی بماند، در دراز مدت می‌تواند سبب تحلیل استخوان در آن ناحیه شود. با انجام این درمان از این عارضه جلوگیری خواهد شد.
  4. بهبود عملکرد دهان و دندان مشکل در جویدن غذا برای افرادی که دندان از دست رفته دارند، پس از درمان به خوبی برطرف می‌شود.
  5. ظاهر طبیعی زمانی که تاج دندان روی ایمپلنت سوار می‌شود، ظاهر طبیعی داشته و معمولا کسی متوجه انجام این درمان برای بیمار نخواهد شد.
  6. جلوگیری از حرکت دندان‌ها به دلیل وجود جای خالی دندان از دست رفته، دندان‌های مجاور به سمت فضای خالی حرکت کرده و این موضوع سبب نامرتب شدن دندان‌ها خواهد شد.
  7. جلوگیری از افتادگی صورت و پیری زودرس عدم درمان جای خالی دندان سبب تحلیل استخوان فک شده و معمولا در پی آن تغییراتی در چهره فرد اتفاق می‌افتند. به عنوان مثال، یکسری چین و چروک‌هایی اطراف دهان ایجاد شده و فاصله بین نوک بینی و چانه کم می‌شود.

چه سنی برای انجام ایمپلنت بهتر است اقدام کنیم؟

برای کاشت دندان باید تا زمان شکل گیری کامل اسکلت صورت، یعنی ۱۸ سالگی صبر کنید. معمولا بهترین سن برای انجام ایمپلنت، بین ۲۵ تا ۳۰ سالگی است.

در چه شرایطی باید ایمپلنت دندان را انجام دهیم؟

این روش کاشت دندان، کاربردهای فراوانی داشته که در ادامه به آنها اشاره شده است:

  1. هنگامی که یک و یا چند دندان در اثر عوامل متعددی از بین رفته باشند.
  2. گاهی اوقات به دلایل مادرزادی، برخی از دندان‌ها رشد نمی‌کنند.
  3. زمانی که دندان از دست رفته باشد، دندان‌های مجاور با جابجایی فضای نامناسبی را ایجاد می‌کنند. برای جلوگیری از این عارضه، می‌توان از ایمپلنت دندان در زمان مناسب استفاده کرد.
  4. برای ایجاد طرح لبخندی زیبا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراحل ایمپلنت دندان

در جلسه مشاوره اولیه، دندانپزشک وضعیت دهان و دندان بیمار و همچنین تصاویر رادیوگرافی تهیه شده را بررسی می‌کند. سپس مراحل کاشت ایمپلنت دندان مطابق زیر طی خواهند شد:

  1. بی حسی در اولین قدم، دندانپزشک بافت دهان را بی حس می‌کند تا در حین درمان دردی را احساس نکنید.
  2. انجام درمان‌های جانبی این مرحله دارای اهمیت بسیار زیادی است. در صورتی که استخوان فک تراکم کافی را نداشته باشد و یا خیلی نرم باشد، قبل از انجام جراحی نیاز به پیوند استخوان فک وجود دارد.
  3. قرار دادن ایمپلنت در این مرحله، دندانپزشک پایه‌ای را درون استخوان فک قرار می‌دهد. انجام این کار شاید حدود ۲ ساعت زمان ببرد.
  4. قرار دادن هیلینگ کپ پس از قرار گرفتن ایمپلنت درون استخوان فک، دندانپزشک برای بهبود مناسب بافت لثه، هیلینگ کپ را روی ایمپلنت قرار می‌دهد. در واقع این قطعه فلزی سبب دور ماندن لثه از ایمپلنت می‌شود که بین ۱۰ تا ۱۴ روز باقی می‌ماند.
  5. قرار دادن Abutment این قسمت به ایمپلنت پیچ شده و در واقع پشتیبان تاج است. تاج موقت حدود ۴ تا ۶ هفته نگه داشته می‌شود تا در این مدت تاج دائمی ساخته شود.
  6. قرار دادن تاج دائمی در این مرحله تاج دائمی به داخل abutment پیچ شده و یا در جای خود چسبیده می‌شود. نوعی تاج قابل جابه‌جایی نیز وجود دارد که روی قالب فلزی نصب می‌شود. بیمار می‌تواند این تاج را برای تمیز کردن از دهان خود خارج کند.

کاشت ایمپلنت دندان با لیزر

لیزر می‌تواند یک روش مطمئن و راحت برای جایگزینی روش‌های قدیمی باشد و این امکان را به دندانپزشک بدهد که درمان‌های پیچیده‌تر را راحت‌تر انجام دهد. همچنین بیمار درد کمتری را تجربه کرده و دوره نقاهت، سریع‌تر سپری می‌شود.

آشنایی با انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت بر اساس فاکتورهای متعددی تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. بر اساس نحوه کاشت

    • ایمپلنت فرورونده

      در این روش بسیار رایج، پیچی به استخوان فک وارد شده و تاج دندان بر روی آن قرار داده شود. جالب است بدانید که در این روش نیازی نیست تعداد دندان سوار شده برابر با تعداد پیچ موجود در فک باشد.

    • ایمپلنت برسازی درون کاشتی

      در این روش، دندانپزشک پایه فلزی را زیر لثه و روی استخوان فک چسبانده تا دندان نگه داشته شود.

  2. بر اساس مرحله کار

    • ایمپلنت تک مرحله‌ای

      در این روش بدون نیاز به جراحی دوم، تاج دندان روی آن قرار داده می‌شود.

    • ایمپلنت دو مرحله‌ای

      این روش به صورتی است که در ابتدا ایمپلنت داخل فک قرار می‌گیرد و بعد لثه بخیه می‌شود. این کار برای فشار وارد نشدن به ایمپلنت صورت می‌گیرد. هر زمان که پایه به استخوان فک جوش بخورد، جراحی دوم برای قرار دادن تاج انجام می‌شود.

  3. بر اساس نوع اتصال دهنده

    • ایمپلنت‌های اندو استیل

      این ایمپلنت‌ برای جراحی‌های دو مرحله‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. شکل آنها به صورت پیچ‌های کوچکی بوده و معمولا از تیتانیوم هستند. دندان مصنوعی روی این نوع ایمپلنت که درون استخوان فک گرفته است، سوار می‌شود.

    • ایمپلنت‌های ساب پریو استیل

      این نوع ایمپلنت روی استخوان فک و زیر لثه قرار گرفته و تقریبا بخشی از آن برای نگه داشتن دندان از لثه بیرون می‌ماند. این روش برای افرادی که استخوان فک آنها سالم نیست، انتخاب مناسبی است. این ایمپلنت‌ها برای جراحی‌های یک مرحله‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.