۱۰ بازديد

این 7 قدم مهم و اصولی که راجع به آن صحبت کردیم، کدام است؟

قدم اول

شروع سئو از ابتدا اولین قدم برای شروع و یادگیری سئو، استفاده از مقالات معتبر، کتاب ها، ویدئو کست ها و پادکست های معتبر صوتی در حوزه ی سئو است.

در نظر داشته باشید که هرچه مطالعه ی شما در بحث سئو بیشتر باشد، تسلط شما به این موضوع بیشتر از قبل خواهد بود.

پس مطالعه را برای بعد موکول نکنید چرا که باید قبل ازورد به بحث های عملی، حداکثر اطلاعات مفهومی مورد نیاز را جهت به دست آوردن یک نتیجه ی عالی داشته باشید و فرقی نمیکند سئویی که میخواهید کار کنید، پایه باشد یا پیشرفته.

قدم دوم

قدم دوم، استفاده از پکیج های آموزشی یا گذراندن دوره های آموزش سئو به صورت حضوری یا غیر حضوری‌ست.

قدم سوم

 قدم بعدی که از اهمیت بالایی برخوردار است، کار با وبسایت واقعی است. به این منظور، شما می توانید یکی از این دو راه را انتخاب کنید.

  • خودتان وبسایت طراحی کنید.
  • سئو را برای مشتریان انجام دهید.

قدم چهارم

قدم چهارم که بسیار مهم است وراه ورود شما به بحث سئوی پیشرفته و حرفه ای است؛ کمک گرفتن از اساتید و افراد با تجربه ای است که در این حوزه فعالیت دارند. به این منظور شما می توانید از وبینارها، سمینارها، مطالب حرفه ای بر روی شبکه های اجتماعی، مشاوره ی خصوصی و… استفاده کنید.

قدم پنجم

قدم پنجم آپدیت یا به روز بودن شماست. به روز بودن و به روز رساندن محتوا تاثیر بسیاری در بهبود سئو دارد پس سعی کنید تا حد امکان، آپدیت باشید. 

قدم ششم

قدم ششم، الگوریتم های گوگل است. گوگل هرساله بیش از 500 الی 600 آپدیت های کوچک و بزرگ انجام می دهد. شما برای یادگیری و تسلط بر آن ها، باید تکنیک هایی را تست بکنید که خودتان آن ها را بدست آورده اید. آنچه در این قسمت مهم است این است که شما باید به هر قیمتی که شده الگوریتم های گوگل را یاد بگیرید حتی اگر قرار باشد پروژه های سطح بالا را از دست بدهید. در عوض تجربه های زیاد و مفیدی کسب می کنید.

قدم هفتم

قدم هفتم به عنوان آخرین مرحله، تجربه ی شماست. مبرهن است که هرچه تجربه ی شما در کاری زیاد باشد، آن را به نحو احسنت انجام خواهید داد.

شما می توانید جهت بهبود سئوی صفحات داخلی با استفاده از افزونه از پکیج "آموزش یواست سئو، راهنمای قدم به قدم افزونه Yoast Seo" استفاده کنید.

در ادامه به بررسی 7 قدمی می پردازیم که موجب بهبود طرح سئو می شود.

قدم اول) تحقیق روی کلمات کلیدی

جهت دسترسی به مشتریان جدید به منظور فروش آنلاین محصولات خود، باید بدانید که مشتریان بیشتر به دنبال کدام دسته از محصولات شما هستند و بیشتر کدام کلمه یا عبارت را جستجو میکنند.

قدم دوم)شناسایی محصولات مرتبط

برای اینکه کلمات کلیدی دقیق تر و بهتری بیابید، باید موضوعات مرتبط با محصول خود را شناسایی کنید. این موضوع به همخوانی کلمات کلیدی با خواسته ی مشتریان کمک میکند آن را بهبود می بخشد.

اگر میخواهید بهترین نتیجه را از سئویی که کار می کنید داشته باشید، باید قدم دومی که ذکر شد را حداقل سالی یکبار انجام دهید.

قدم سوم) ارزیابی عملکرد

پس از اینکه کلمات کلیدی را به خوبی شناسایی کردید، باید ببینید که در هنگام جستجو در گوگل، چه عملکردی در نتایج جستجو دارید و آن عملکرد را مورد ارزیابی قرار دهید. برای مثال شما باید بدانید چه تعداد از این کلماتی که شما یافته اید، وب سایت شما را در نتایج سرچ گوگل به نمایش میگذارند. اطلاعاتی از این قبیل می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد چرا که با استفاده از آن ها می توانید موضوعات نتیجه بخش را از موضوعات بی نتیجه تشخیص دهید.

 

قدم چهارم) برطرف کردن نقاط ضعف

پس از آن که به دنبال نقص و ایرادات عملکرد سئویی که انجام داده اید گشتید، باید راه هایی برای بر طرف کردن آن ها بیابید.

به این منظور؛ شما می توانید هرچیزی که به نظرتان در بحث سئو کمک کننده است را فهرست وار یادداشت کنید.

سپس باید این موارد را اولویت بندی کنید.

قدم پنجم) اولویت بندی

اگر فکر می کنید که باید از همان ابتدا به سراغ کارهایی بروید که سریع ترین و بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت، باید بگوییم که خیر! دست نگه دارید! اضافه کردن بخشی از قسمت ها نیازمند استخدام یک برنامه نویس ماهر است که مقرون به صرفه نیست. اما شما می توانید با نوشتن مقالات مفید و قرار دادن آن ها بر روی وبلاگ خود، از این هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

قدم ششم) برنامه ریزی زمانی

پس از این که کارها را اولویت بندی کردید، نوبت یک برنامه ریزی زمانی فرا می رسد. شاید برایتان سوال پیش بیاید که منظور از برنامه ریزی زمانی چیست؟ پاسخ شما بسیار ساده است؛ هنگامی که برنامه ریزی خود را به پایان رساندید، نباید آن را به طور کل به فراموشی بسپرید. پس این امکان به شما کمک می کند تا در مورد این که آیا در طول سال، به صورت پیوسته روی سئوی وب سایت خود کار می کنید یا خیر، اطمینان حاصل کنید و به زمان بندی آن پایبند بمانید.

قدم هفتم) بازبینی مداوم

همان طور که پیداست، طرح سئوی شما در طول زمان تغییر خواهد کرد. اما از کجا باید بدانیم که آیا زمان به روزرسانی اش فرا رسیده یا نه؟!

آسان ترین روش برای این کار، زیر ذره بین قرار دادن تغییراتی است که در کسب و کارتان رخ می دهد. به عنوان مثال معرفی  محصولی جدید و یا طراحی مجدد وب سایت‌تان می توانند دلایل خوبی باشند. البته ناگفته نماند که گاهی اوقات، کاوشگران دسکتاپ ویژگی و امکانات جدیدی به فعالیت های خود می افزایند و از این طریق، موجب بهبود الگوریتم هایشان می شوند.

آنچه در این قسمت حائز اهمیت است این است که امروزه بیشتر کاربران از دستگاه های موبایل استفاده می کنند؛ پس ایجاد کردن تغییراتی در نحوه ی عملکرد خود برای شما الزامی است.

نتیجه ی کلی

آنچه که می توانیم تحت عنوان نتیجه ذکر کنیم، این است که شما باید با صبر و حوصله و با دقت خیلی خیلی بالا، 7 مرحله توضیح داده شده را پشت سر بگذارید؛ چرا که سئو طرحی است که مستلزم دقت و وقت بسیاری است پس اگر می خواهید در آن موفق شوید، آموزش آن را با جدیت تمام آغاز و دنبال کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.