۱۴ بازديد

روش و تکنیک‌های زیادی برای سئو کردن سایت وجود دارد. هرکدام از این روش‌ها بخش خاصی از سایت را پوشش می‌دهند و برای بهینه‌سازی می‌بایست به تمامی این روش‌ها تسلط کامل داشته باشید تا هرکدام را در زمان مناسب به کار ببرید.

سئو داخلی (On-Page SEO)

چطور سایت را سئو کنیم یکی از مهم‌ترین روش های سئو، سئو داخلی است که می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن شود. سئو داخلی به تمامی فرآیند و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که جهت بهینه‌سازی و افزایش رتبه و جایگاه، درون وبسایت انجام می‌پذیرد.

سئو داخلی شامل مواردی همچون کم کردن حجم تصاویر، لینک‌سازی بین صفحات، بهینه‌سازی مقالات و عناوین،… می‌شود.

 

سئو خارجی(Off-Page SEO) 

به کلیه تکنیک‌‌هایی که برای بهبود جایگاه و رتبه در خارج از سایت انجام می‌گیرد. خرید رپورتاژ، ساخت بک‌لینک، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین اقدامات سئو خارجی می‌باشد.

سئو تکنیکال(Technical SEO)

به کلیه اقدامات فنی که جهت بهینه‌سازی و افزایش رتبه درون سایت انجام می‌گیرد، سئو تکنیکال یا سئو فنی می‌گویند. سئو تکنیکال شامل فعالیت‌هایی همچون بهینه‌سازی کدهای سایت، بهبود سرعت صفحات و بارگذاری، ریسپانیو و موبایل فرندلی،… می‌گردد.

سئو محلی (local seo)

سئو محلی یا سئو لوکال به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که در جهت بهبود رتبه و جایگاه در یک موقعیت جغرافیایی انجام می‌پذیرد.

روش های سئو کردن سایت

سئو کلاه سفید (white hat SEO)

سئو کلاه سفید به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که بدون هرگونه تخلف و طبق قوانین و اصول گوگل انجام می‌پذیرد.

سئو کلاه سیاه (black hat SEO)

به تکنیک‌هایی که برخلاف قوانین و اصول موتورهای جستجو به خصوص گوگل، که درجهت افزایش رتبه و جایگاه انجام می‌پذیرد، سئو کلاه سیاه می‌گویند. این تکنیک‌ها شاید در ابتدا سبب بهبود رتبه و جایگاه صفحات و یا سایت گردد ولی به محض متوجه شدن موتورهای جستجو، به شدت جریمه و پنالتی می‌شود.

سئو کلاه خاکستری (gray hat SEO)

به تکنیک‌های کلاه سیاه که هنوز موتورهای جستجو متوجه آن نشدند، سئو کلاه خاکستری می‌گویند.

تکنیک های بهینه سازی سئو سایت

✅ محتوای ویدیویی اضافه کنید

✅ سرعت صفحه را بهینه نمایید

✅ از پادکست در محتوای صفحه بهره ببرید

✅ از ریسپانسیو بودن صفحات مطمئن شوید

✅ محتواهای قدیمی را آپدیت و بروز نگه دارید

✅ از تصاویر باکیفیت برای صفحات استفاده نمایید

✅ از مقالات طولانی، جامع و یونیک استفاده کنید

✅ از چگالی کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید

✅ از لینک‌سازی مناسب بین صفحات استفاده کنید

✅ برای کاربران تولیدمحتوا انجام دهید و سپس برای موتورهای جستجو


تاثیر سوشال سیگنال بر روی سئو سایت

شاید برای شما هم جالب باشد، سوشال سیگنال یا سیگنال شبکه اجتماعی یکی از نوین‌ترین شیوه‌های جلب ترافیک سایت است. شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم روی سئو سایت تاثیر نمی‌گذارد، اما سبب می‌گردد تا کسب و کار شما در معرض دید قرار بگیرید و به نوعی به برندینگ شما کمک شایانی خواهد کرد.

برخی از افراد صاحب کسب و کار از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات برند خود، رضایت مشتریان و پاسخ به برخی از سوالات رایج کاربران استفاده می‌کنند. این فعالیت‌ها می‌تواند به اعتمادسازی و درنهایت انتقال کاربر به سایت منجر شود. البته گاهی روند انتقال کاربر از شبکه اجتماعی با سرعت انجام می‌گیرد و گاهی ممکن است چند سال زمان ببرد.

لندینگ پیج(Landing Page)چیست؟

صفحه لندینگ یا لندینگ پیج، به صفحه‌ای گفته می‌شود که کاربر می‌بایست بعد از ورود تعامل خاصی مثل خرید، پرکردن فرم، واردکردن ایمیل یا شماره تلفن انجام دهد. به عبارت دیگر کاربر می‌بایست اثری از خود برجای بگذارد.

این کاربران از هر طریقی ممکن است وارد این صفحه شده‌باشند. اما نکته مهم هدفدار بودن این کاربران است که به هیچ عنوان نباید به سادگی از کنار این اطلاعات عبور کنیم. افرادی که اقدام به پرکردن یک فرم می‌کنند، آشناییت خوبی نسبت به سایت پیدا کرده است و شما با اعتمادسازی می‌تواند این کاربر را به خریدار تبدیل نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.