۱۰ نکته برای بهینه سازی صحیح و گرفتن رتبه در سایت فروشگاهی
اموزش سئوسایت فروشگاهی هدف اصلی کلمات کلیدی مانند خرید، قیمت را بهینه کنید. اما کلمات را بدون پیشوند وارد نکنید، به عنوان مثال عبارت “Samsung s۲۳ phone”.
کلمات کلیدی کوتاه و شورت تیل را فراموش نکنید.
مطمئن شوید که صفحات محصول را بهینه کرده اید.
سایت شما باید کاربرپسند باشد.
از یک ساختار. URL ساده استفاده کنید
ساختار صحیح صفحات دسته بندی محصولات و زیر شاخه ها را تنظیم کنید.
از نشانه گذاری طرحواره یا همان اسکیما رای کمک به گوگل و کاربران برای درک محتوای صفحه استفاده کنید.
صفحات کپی نسازید و از گزاشتن محتوای کپی در سایت بپرهیزید.
سرعت سایت نباید پایین باشد زیرا سرعت کم باعث افت رتبه شما در نتایج میشود. بنابراین به صورت دوره ای سرعت سایت را بهینه کنید.
محتوای دسته بندی های فروشگاه را بهبود بخشید.
ساخت لینک برای تجارت الکترونیک
اضافه کردن نقشه سایت
اشتراک گذاری سایت در شبکه های اجتماعی
مهمترین فاکتورهای بهینه سازی سایت
کلمات کلیدی مرتبط با محصولات را پیدا کنید و از آنها در عنوان صفحات، توضیحات متا و محتوای صفحه استفاده کنید..
محتوای باکیفیت تولید کنید که مفید و مرتبط با جستجوی کاربران باشد تا نیازهای آنها را برآورده کند.
بهتر است از URL های کوتاه و واضح و مرتبط با محتوای صفحه استفاده کنید.
ایجاد لینک بین صفحات مرتبط در سایت و لینک سازی داخلی
متن به تنهایی موثر نیست و باید کاربر را به صفحه هدایت کنیم یا با استفاده از تصاویر مرتبط و سئو در صفحه نگه داریم. در واقع باید از تصاویر کاملا مرتبط و سئو استفاده کنیم، یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که نام صحیح و اساسی برای تصاویر و تگ alt صحیح، اندازه و ابعاد صحیح و نکات کلیدی را رعایت کنیم.
کاهش زمان بارگذاری صفحه برای تجربه کاربری بهتر
این سایت را برای بازدید کنندگان موبایل و تبلت بهینه کنید .
تجربه کاربری بسیار مهم است و شما باید تلاش کنید تا یک تجربه کاربری دلپذیر و راحت برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کنید..
گرفتن بک لینک از سایت های معتبر و مرتبط، اما نه خرید لینک، باید به صورت کاملا ارگانیک باشد.
فعال بودن در رسانه های اجتماعی و به اشتراک گذاری محتوای سایت می تواند در روند دیده شدن شما کمک زیادی کند.
مزایای سئو برای سایت فروشگاهی چیست؟
ترافیک به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و با کمک سئو می توانید بازدیدکنندگان بیشتری را از طریق جستجوی ارگانیک به دست آورید. یکی از مزایای سئو این است که این نوع ترافیک ارزان تر و پایدارتر از تبلیغات آنلاین است..
مشتریان هدفمند بیشتری به سمت شما خواهند آمد، با کمک سئو می توانید مشتریان علاقه مند به محصولات یا خدمات خود را به سایت خود جذب کنید..
رتبه بندی سایت شما در نتایج کاربران در موتورهای جستجو، اعتبار برند شما را تایید می کند و اعتماد مشتریان را جلب می کند.
برند شما شناخته میشود و شما برای شناخته شدن برندتان هزینه کمتری پرداخت میکنید و در نتیجه برای کسب و کار شما میتواند بسیار مفید باشد..
سئو روشی ارزان تر و مقرون به صرفه تر برای جذب مشتری در مقایسه با تبلیغات آنلاین است که نیاز به هزینه زیادی دارد.
سئو یک روش همیشگی است و شما با یک سئو اصولی میتوانید تا مدت ها در صدر نتایج گوگل باشید بدون آنکه هزینه زیادی متحمل شوید.