۱۵ بازديد

چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیداکنیم ایده آل‌ترین کلمات کلیدی کلماتی هستند که بیشترین ترافیک جستجو و کمترین رقبا را داشته باشند! در دنیای بازاریابی محتوایی به چنین نقاطی، گپ محتوایی یا شکاف محتوایی گفته می‌شود. یعنی نیازهای مهمی که کمتر وب سایتی به آن‌ها پرداخته و رقابت در آن‌ها کم است. چنین سوژه‌هایی می‌توانند بهترین ایده برای تولید محتوا و کسب امتیاز سئو از طریق افزایش نرخ بازدید باشند؛ اما دو مشکل بزرگ در این زمینه وجود دارد:

  • چنین گپ‌هایی به ندرت یافت می‌شوند.
  • پس از یافت شدن، سریعاً توسط سایر رقبا جایگزین خواهند شد!

بنابراین بیایید دست از ایده‌آل گرایی برداریم و به سوی گام بعدی تحلیل خود برویم. در گام بعدی، در جستجوی کلماتی باشیم که ترافیک جستجوی زیاد و میزان رقابت متوسطی دارند. برای درک میزان رقابت هر کلمه کلیدی دقت کنید که در سایت KWfinder پس از جستجوی هر کلمه یا عبارت، یک نمودار دایره‌ای شکل به شما نمایش داده می‌شود که در آن، درصد میزان سختی رقابت اعلام شده است. از آنجایی که کار کردن بر روی کلمات کلیدی دارای سختی رقابتی، شانس موفقیت در کسب امتیاز برتر سئو را تا حدودی کاهش می‌دهد، شما باید سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که درصد رقابت کمتری برای شما داشته باشند.

به این منظور، کلمات فهرست خود را به ترتیب از بیشترین ترافیک جستجو اولویت بندی کرده و به ترتیب اولویت، میزان سختی رقابت آن‌ها را بررسی نمایید. کلماتی که بیشترین ترافیک جستجو و کمترین درصد سختی رقابت را داشته باشند، در رتبه نخست اولویت سایت شما و تولید محتوا قرار می‌گیرند. بهتر است در نرم افزارهای تحلیلی مانند اکسل یا اکسس برای خود یک نمودار دو وجهی (سطر شما ترافیک جستجو و ستون شما درصد سختی رقابت کلمه کلیدی باشد) بسازید و نقاط عطف و نقاط بیشینه نمودار را راحت‌تر پیدا کنید.

توجه داشته باشید که کلمات کلیدی تک کلمه، میزان رقابت را افزایش می‌دهد و شما باید در مرحله جستجو و یافتن کلمات کلیدی، عباراتی را انتخاب کنید که با افزودن یک متغیر دوم، از حالت تک کلمه بیرون آمده و تا حدودی کلمه کلیدی اختصاصی‌تر شود. به عنوان مثال اگر موضوع سایت شما درباره لوازم یدکی خودرو است، بهتر است کلماتی را به کلمه‌ «لوازم یدکی» اضافه کنید و به عنوان مثال، عبارت‌های «لوازم یدکی خودروهای ایرانی» و «لوازم یدکی پژو پارس» و... را بسازید. به این ترتیب کلمه کلیدی برگزیده شما به اصطلاح خاص‌تر شده و می‌تواند میزان درصد سختی رقابت را در تولید محتوا کاهش دهد.

به‌جز موضوعات نام‌برده، مسائل مختلف دیگری نیز وجود دارند که در یافتن کلمات کلیدی مناسب سایت و تحلیل آن‌ها موثر خواهند بود. به عنوان مثال، یافتن کلمات پربازده از نظر معنایی یا کشف نیازهای اساسی مخاطبان هدف، بسیار اهمیت خواهد داشت. همچنین استفاده از افزونه‌هایی برای به کار بردن کلمات کلیدی مترادف و موضوع چگالی کلمات کلیدی و... همگی مسائلی هستند که در مشاهده کلمات کلیدی سایت اهمیت خواهند داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.