۱۷ بازديد

مسئولیت‌های یک سئو کار چیست؟

وظایف سئوکار مسئولیت‌های تعریف شده برای یک متخصص سئو می‌تواند بسیار متغیر باشد و در واقع همه‌چیز بستگی به این دارد که او برای یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کار می‌کند یا در تیم بازاریابی داخلی یک شرکت است و یا ترجیح می‌دهد کارهای فریلنسی دریافت کند. اما در نهایت اگر به جستجو برای فرصت‌های شغلی این حوزه مشغول شوید، چند مورد مانند توسعه استراتژی‌های بهینه‌سازی سایت، تحقیق کلمات کلیدی و پایش معیارهای روزانه را به صورت مشترک در تمامی آن‌ها مشاهده خواهید کرد.

  • توسعه استراتژی‌های بهینه‌سازی و افزایش رده‌بندی وب‌سایت شرکت در صفحه نتایج جستجوی موتورها
  • هنگام پیاده‌سازی کمپین‌های تبلیغات پولی، متخصص سئو به آزمودن، جمع‌آوری و تحلیل داده می‌پردازد و ترندهایی را شناسایی می‌کند که بالاترین بازگشت سرمایه را با خود به همراه می‌آورند.
  • همکاری نزدیک با تیم توسعه وب برای حصول اطمینان از اینکه بهترین رویکردهای سئو به درستی در تمام محتوای وب‌سایت دنبال شده‌اند.
  • با تیم نویسندگی و تیم بازاریابی برای بهبود عملکرد سئو در تولید محتوا و بازاریابی محتوا همکاری می‌کند.
  • مسئولیت بهینه‌سازی صفحه در کمپین‌های بازاریابی موتور جستجو را بر عهده دارد.
  • تحقیق کلمات کلیدی، اکتشاف و بهینه‌سازی کلمات کلیدی سئو جدید تا در وب‌سایت شرکت و محتوای تبلیغاتی آن استفاده شوند.
  • تحقیق روی جدیدترین پیشنهادات در بهینه‌سازی موتور جستجو و پیاده‌سازی آن‌ها در محتوا را به عهده دارد.
  • تغییر دادن معماری سایت و محتوا، لینک‌سازی و هر فاکتور دیگری که جایگاه سئو سایت را برای کلمات کلیدی خاص را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • تعیین اهدافی قابل اندازه‌گیری که بهبودهای تیم بازاریابی را به خوبی به نمایش می‌گذارند.
  • پایش معیارهای عملکرد روزانه با ابزارهای مختلف سئو مانند گوگل آنالیتیکس با هدف درک عملکرد استراتژی سئو را به عهده می‌گیرد.
  • با دیگر اعضای واحد بازاریابی برای مدیریت استراتژی سئو همکاری دارد.
  • نوشتن محتوای تعاملی و باکیفیت برای وب‌سایت، از جمله پست‌های بلاگ و صفحات توضیحاتی که نتایج جستجوی وب‌سایت را بهبود می‌بخشند
 

سئو کارها از چه پس‌زمینه‌ای می‌آیند؟

اکثر متخصصان سئو و دیگر افراد حرفه‌ای در حوزه بهینه‌سازی موتور جستجو، مسیر شغلی خود را در حوزه‌ای دیگر آغاز می‌کنند. بنابراین در میانه‌های راه است که این افراد مهارت‌های فنی خود را بهبود بخشیده و آموزش‌های لازم برای تبدیل شدن به چنین متخصصی را پشت سر می‌گذارند. هیچ مدرک دانشگاهی در جهان نداریم که مستقیما به سئو مرتبط باشد و به طور یقین برنامه‌های آموزشی چهار ساله بازاریابی هم جزییات فنی لازم برای مهارت یافتن در دنیای سئو را به شما نمی‌آموزند. اما به ندرت فرصت‌هایی شغلی برای سئو کار خواهید یافت که خواستار حداقل یک مدرک کارشناسی یا معادل آن در حوزه‌های مرتبط مانند تجارت، بازاریابی یا ارتباطات نباشد.

اکثر متخصصان سئو به دنبال دریافت یک گواهی اضافه هم می‌روند تا به کارفرمایان نشان دهند از مهارت‌های لازم برای پیاده‌سازی استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک ناشی از موتورهای جستجو و حصول اطمینان از باقی ماندن وب‌سایت در رده‌های بالای صفحه نتایج جستجو برخوردار هستند. در حال حاضر دوره‌های آموزشی مختلفی داریم که مدرکی در زمینه سئو در اختیار می‌گذارند. بنابراین حتی اگر یک مدرک دانشگاهی مرتبط داشته باشید هم نیازمند یک یا چند گواهی اضافه خواهید بود تا بتوانید اثبات کنید تسلطی کامل بر جهان همواره در حال تغییر سئو دارید.

 

مشخصه‌های یک سئو کار موفق چیست؟

در ادامه به سراغ برخی مشخصه‌هایی می‌رویم که هر متخصص سئویی به آن‌ها برای موفقیت در جهان دیجیتال مارکتینگ و بهینه‌سازی موتور جستجو نیاز دارد.

۱. درک کامل سه سطح از سئو

بهینه‌سازی موتور جستجو سه سطح مختلف دارد و هر سئو کار خوبی باید هنگام توسعه استراتژی بازاریابی، هر سه را مد نظر قرار دهد:

  • سئو فنی یا سئو تکنیکال (Technical SEO) به عناصر غیرمحتوایی در وب‌سایت شما اشاره دارد. این حوزه شامل استراتژی‌هایی برای بهبود ساختار پشتی و زیربنای یک وب‌سایت می‌شود. بخشی از کار سئو کار فنی، تحلیل سراسری وب‌سایت است که می‌تواند از فرصت‌هایی تازه برای بهبود سرعت بارگذاری سایت، فهرست‌بندی در موتورهای جستجو، سازگاری هرچه بیشتر با موبایل‌های هوشمند، سازگاری با خزنده وب و معماری سایت را با خود به همراه آورد. سئو فنی ضمنا خوانایی سایت را به شکلی حیاتی بهبود می‌بخشد که در نتیجه منجر به بهبود تجربه کاربری هم می‌شود و به موتورهای جستجو نشان می‌دهد با سایتی خوش‌سایت طرف هستند.
  • سئو داخلی یا سئو آن پیج (On-Page SEO) به محتوای موجود در وب‌سایت و بهینه‌سازی آن مربوط می‌شود تا موتورهای جستجو درکی از موضوع محتوا به دست آورند و سایت را به چشم منبعی موثق و معتبر ببینند. سئو داخلی عناصر مختلفی را در بر می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به کلمات کلیدی، تگ‌های متا، لینک‌سازی داخلی و تگ‌های عنوان HTML اشاره کرد. تمامی این موارد به افزایش ترافیک ناشی از موتورهای جستجو کمک کرده و باعث حصول اطمینان از حضور در صفحات نخست نتایج گوگل می‌شوند.
  • سئو خارجی یا آف پیج (Off-Page SEO) راجع به برقراری ارتباطی قدرتمندتر میان سایت خودتان و دیگر سایت‌ها است و برای این کار از تکنیک‌های بک‌لینک استفاده خواهید کرد. بهینه‌سازی خارجی ضمنا استراتژی‌های مربوط به افزایش اعتبار سایت را هم شامل می‌شود تا برای موتورهای جستجو مشخص کنید منبعی قابل اعتماد هستید و در نتیجه باید در نخستین رده‌های صفحه نتایج جستجو قرار بگیرید.

متخصصان سئو باید به خوبی بدانند که هر لایه از بهینه‌سازی موتور جستجو چه تاثیری بر تمامیت وب‌سایت می‌گذارد و چطور باعث می‌شود بتوان به رده‌بندی بهتری در گوگل دست یافت.

۲. ذهنی زیرک برای بازاریابی

ابعاد فنی سئو بخش اعظمی از فعالیت‌های این حوزه را تشکیل می‌دهند و درک مشکلاتی که می‌توانند باعث شوند گوگل وب‌سایت شما را در صفحات نتایج جستجو مدفون کنند ضروری به حساب می‌آید. اما وقتی که در این چالش موفق شوید، مشاغل صنعت سئو در نهایت شباهت‌های زیادی به دیگر مشاغل دیجیتال مارکتینگ یا حتی مشاغل بازاریابی سنتی دارند. در بهترین حالت باید قادر به ساخت و ارائه محتوایی باشید که منافع مشتری و مصرف‌کننده را در نظر می‌گیرد و آن‌ها را به سمت خرید چیزی سوق می‌دهد.

بخش دشوار ماجرا، تولید محتوایی است که هم به اندازه کافی برای مردم جذاب باشد و هم از سوی دیگر، رضایت الگوریتم‌های گوگل در سئو را به دست آورد. تهیه چنین محتوایی نیازمند تجربه فراوان است.

اما توان فنی مورد نیاز برای یک سئو کار معمولا ابعادی عمیق‌تر از این دارد. برای دستیابی به موفقیت حقیقی در سمت متخصص سئو، باید درکی جامع از بازاریابی محتوا داشته باشید و این دانش را با روان‌شناسی مصرف‌کنندگان، سلایق مخاطبان هدفی که برای آن‌ها بازاریابی می‌کنید، چشم‌انداز شبکه‌های اجتماعی، طراحی و توسعه وب، استراتژی‌های حیاتی بازاریابی و اهداف تجاری کلی پیوند بزنید تا قادر به افزایش آگاهی نسبت به برند و بالا بردن نرخ تبدیل مخاطبان به مشتریان باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.