۲۲ بازديد

کلمات کلیدی طولانی چیست رتبه‌ گرفتن در نتایج جستجوی گوگل بیش از هر چیزی به تیزهوشی برای در پیش گرفتن استراتژی‌های درست نیاز دارد. از مرحله تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا تحلیل رقبا و تولید محتوا باید بتوانید بهترین استراتژی را که مناسب شماست، تشخیص دهید و از آن استفاده کنید. به خصوص در زمان تحقیق کلمات وقتی استراتژی سئوی سایت را طراحی می‌کنید، انتخاب کلمات کلیدی هدف بسیار اهمیت دارد.

در حالی که رتبه ‌گرفتن در برخی کلمات بسیار سخت است، شما می‌توانید عبارت‌هایی مثل «کلمات کلیدی long tail» را انتخاب کنید و سریع‌تر به رتبه‌های بالا دست پیدا کنید.



از آنجا که کلمات کلیدی طولانی در هر حوزه کاری وجود دارد، پیدا کردن آنها و حتی حدس ‌زدن آنها کار چندان سختی نیست؛ اما می‌توانید از برخی ابزارها استفاده کنید تا کلمات انتخابی شما به آنچه کاربران جستجو می‌کنند، یکسان باشد. در این قسمت ابزارهای مفید برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی را بررسی می‌کنیم:


عبارت‌های پیشنهادی گوگل

هنگامی که یک کلمه را در باکس جستجوی گوگل وارد می‌کنید، خود گوگل عبارت‌هایی برای تکمیل آن به شما پیشنهاد می‌دهد، وقتی کلمه‌ای را کامل تایپ کرده‌اید، عبارت‌هایی که به شما پیشنهاد می‌دهد، می‌توانند به عنوان کلمات کلیدی طولانی حول آن موضوع به کار روند. از آنجا که این عبارت‌ها بر اساس جستجوهای کاربران در گوگل پیشنهاد می‌شود، خیالتان بابت میزان جستجوی آنها راحت خواهد بود.

رصد رقبا

همیشه بررسی و تحلیل رقبا از بهترین راه‌ها برای تدوین استراتژی سئو است، به خصوص در زمان تحقیق کلمات کلیدی. با استفاده از ابزارهایی مثل جت سئو یا ahref می‌توانید به بررسی سایت‌های رقیب و کلماتی که در آنها رتبه گرفته‌اند، بپردازید. حتما در میان آنها کلمات کلیدی طولانی زیادی پیدا خواهید کرد.


کیورد پلنر گوگل

ابزار کیورد پلنر گوگل همان‌طور که برای تحقیق کلمات کلیدی کاربرد زیادی دارد، می‌تواند برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی هم استفاده شود. با وارد کردن هر موضوع لیستی از کلمات و عبارت‌های مرتبط با آن را همراه با حجم جستجوی هر کدام به شما نمایش می‌دهد. در نتیجه می‌توانید کلمات کلیدی طولانی موردنیاز را از بین آنها پیدا کنید.

KeywordTool.io

این ابزار هم می‌تواند در پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی کمک زیادی به شما بکند. این ابزار از پیشنهادهای تکمیل خودکار در گوگل، یوتیوب، آمازون، بینگ، ای بی، پلی استور گوگل و همچنین شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و توییتر برای پیشنهاد کلمات کلیدی طولانی مرتبط استفاده می‌کند.

KWFinder

این ابزار هم به صورت یک افزونه روی مرورگر گوگل کروم نصب شده و هنگام جستجوی هر عبارت در گوگل لیستی از کلمه کلیدی طولانی مرتبط با آن را در کنار نتایج جستجو به شما نشان می‌دهد.


روش استفاده از کلمات کلیدی طولانی (long tail keywords)

بهترین راه استفاده از کلمات کلیدی long tail، دسته‌بندی آنها در موضوعات مشابه است. باید دسته‌ها به شکلی باشند که همه برای یک منظور جستجو به کار روند. سپس برای هر دسته یک محتوا تولید کنید و عبارت‌ها را در آن به کار ببرید. بدین‌ترتیب محتوای تولیدشده می‌تواند در هر کدام از این عبارت‌ها رتبه بگیرد. اما اگر عبارتی، کلمات کلیدی طولانی مشابهی نداشت، در صورتی که حجم جستجوی خوبی داشت و رقابت بر سر آن هم خیلی زیاد نبود، می‌توانید برای آن به تولید محتوا پرداخته و آن را هدف قرار دهید. هرچند چنین محتوایی تنها در یک کلمه کلیدی طولانی می‌تواند ورودی بگیرد، اما باز هم ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.