۳۲ بازديد

چالش اصلی اکثر سئوکاران این است که نمی‌توانند شغل اصلی خود را به افرادی که با این حوزه آشنا نیستند معرفی کنند. وظایف سئوکار احتمالا اگر از شما بپرسند سئو کار کیست و یا وظلیف سئوکار چیه بگویید بهینه سازی سایت ولی شک نکنید پرسش بعدی آن فرد این است که بهینه سازی چیه دیگه؟ اینجاست که نیاز به کمی مکث است. سئوکار یا متخصص سئو در زمینه سئو سایت تخصص لازم داشته و مسئولیت افزایش رتبه سایت در موتور جستجو گوگل را بر عهده دارد. سئوکار با انجام فعالیت‌ها و تکنیک‌های مختلف سعی دارند ترافیک ارگانیک سایت را افزایش دهند و وبسایت را برای موتورهای جستجو و کاربران محبوب و مفیدتر کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت هر موتور جستجوگری یک سری الگوریتم مشخص دارد (بیشتر این الگوریتم‌ها مشترک‌اند) که در حال حاضر محبوب‌ترین موتور جستجوگر در بین افراد گوگل است. یک سئوکار وظیفه دارد صفحات سایت و به طور کلی ساختار سایت را بر اساس این الگوریتم‌ها بهینه سازی کند برای موتور جستجو تا بهترین رتبه را در کلمات کلیدی هدف کسب کند.

البته در این بین برخی سئوکاران از گپ‌هایی که وجود دارد استفاده می‌کنند و کارهایی می‌کنند که در بین سئوکاران با عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می‌شود تا سریعتر به رتبه و اهداف مورد نظر خود برسند. البته هر چه جلوتر می‌رویم این گپ‌ها کمتر می‌شوند واستفاده از سئو کلاه سیاه بی ارزشتر و خطرناکتر می‌شود.

کارشناس سئو جز بازاریابان حرفه‌ای هستند که در بالا آوردن سایت، از تجزیه و تحلیل رقبای خود استفاده می‌کنند. آنها از کلمات کلیدی که در بین کاربران محبوبیت بیشتری دارند برای افزایش رتبه سایت به کار می‌برند. به طور دقیق سئو زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ است و سئو کاران .وظیفه بهنیه سازی سایت و افزایش ترافیک ورودی به سایت را بر عهده دارند. یعنی افزایش فروش به طور مستقیم بر عهده فرد سئوکار شرکت نیست ولی کارهای او تاثیر زیادی بر این روند دارد. 

سئو چیست : سئو، فرآیند بهینه سازی سایت بر پایه الگوریتم‌های موتور جستجوگر توسط کارشناس سئو می‌باشد که بتواند با بالا آوردن رتبه سایت در صفحه اول گوگل، ترافیک ارگانیک بیشتری را در موتور جستجو کسب کند.

مسئولیت های سئو کار

مسئولیت‌هایی که به عهده کارشناس سئو می‌باشد از قبیل موارد زیر می‌باشد؛

  • پیدا کردن عنوان‌های جذاب و پرسرچ برای نوشتن محتوا ( در برخی موارد سئوکار خودش تولید محتوا را بر عهده می‌گیرد ولی این جز وظایف او نیست.)
  • تحقیق کلمه کلیدی: مهم‌ترین وظیفه یک سئوکار در شرکت همین کار است. او باید بر اساس اهداف شرکت و سازمان و موارد متعدد دیگر کلمات کلیدی مناسب که هم پولساز باشند و هم قابل رقابت را انتخاب کند و بر روی آن‌ها کار کند.
  • به روز رسانی سایت و مطالب سایت: یکی از مورادی که در روند بهینه سازی سایت تاثیر زیادی دارد به روز رسانی مطالب قبلی سایت است. البته این هم مانند تولید محتوا وظیفه اصلی سئوکار نیست و وظیفه اصلی او صرفا انتخاب مواردی است که باید به روز رسانی شوند و انتخاب مطالبی که باید اضافه شود است. 
  • ایجاد لینک سازی داخلی برای راحت شدن کاربر برای گردش در سایت و همچنین کمک به موتور جستجوگر برای درک سایت و کراول بهتر
  • تجزیه و تحلیل سایت خود و رقبا به صورت مداوم
  • تعامل بیشتر با شرکت‌های دیگر در زمینه‌های مرتبط
  • بررسی کردن جایگاه کلمات کلیدی سایت
  • داشتن آگاهی و اطلاعات مورد نیاز برای کار با ابزارهایی مانند Moz ،ahref و …
  • داشتن اطلاعات کافی در مورد سیستم‌های مدیریت محبوب مانند وردپرس
  • آگاه بودن در زبان‌های برنامه نویسی پایه مانند HTML و CSS
  • بهبود طراحی وبسایت برای جذب کاربران بیشتر
  • هدایت کردن ترافیک به سمت سایت
  • بهره بردن از شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاری بیشتر مطالب
  • ترکیب استراتژی‌های مربوط به بازاریابی محتوا جهت حصول نتیجه بهتر زیر نظر داشتن موتور جستجوی گوگل و حفظ رتبه سایت در گوگل
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.