۳۱ بازديد

برای تحقیق کلمات کلیدی چقدر زمان نیاز داریم؟

شاید جالب باشد بدانید که پرتال در سال 1393 راه‌اندازی شده اما هنوز بعد از چند سال ما در حال انجام تحقیق کلمات کلیدی در آن هستیم! چرا؟  چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیداکنیم چون این فرآیند اصلا قرار نیست تمام شود. بلکه شما باید دائما این فرآیند را برای پیدا کردن کلمات جدید و کامل‌تر کردن محتواهای سایت‌تان انجام بدهید.

علاوه بر این، با توجه به زمان‌بر بودن و حوصله سربر بودن آن، بهتر است در چند روز انجامش داده یا حتی به چند ماه تقسیمش کنید.

آموزش تحقیق کلمات کلیدی

در قدم صفر تحقیقات کلمات کلیدی، باید کسب و کار خودتان را در 3 تا 5 کلمه توصیف کنید. مثلا در مورد پرتال: (شرکت طراحی سایت) حالا از خودتان این سوال را بپرسید: {مخاطبان برای رسیدن به چنین کسب و کاری، چه کلماتی را جستجو می‌کنند؟}

در مورد کسب و کار ما، این‌ها کلمات مورد نظر هستند:

  • طراحی سایت،
  • ساخت سایت،
  • وب سایت سازی،
  • ساخت فروشگاه اینترنتی،
  • و...

تبریک! شما اولین کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کارتان را پیدا کردید. در دنیای سئو به این کلمات کلیدی، کلمات دانه یا seed keyword می‌گوییم. حالا از قدم صفر عبور کنیم و به قدم اول برویم.

1_ کلمات دانه را به کمک رقبا گسترش بدهید

در قدم دوم باید سعی کنید کلمات دانه را گسترش بدهید و لیست آنها را زیادتر کنید. چطور؟ کلماتی که در مرحله قبل پیدا کردید را در گوگل جستجو کنید و به سایت‌هایی بروید که رقیب شما هستند. منظورم هر سایتی که روی این کلمات کار کرده، نیست. منظور سایت‌هایی است که به‌شکل تخصصی مثل خودتان در یک حوزه کار می‌کنند. حالا به سراغ بخش وبلاگ سایت‌شان رفته و کلمات کلیدی اصلی هر مقاله را بنویسید.

علاوه بر این، می‌توانید به جای این کار از یک کوئری جستجو کمک بگیرید: ابتدا عبارت site: را در گوگل نوشته و در ادامه آن، آدرس سایت مورد نظر را قرار داده و جستجو کنید. چیزی مثل این: site:portal.ir

به این ترتیب، تمامی صفحات این سایت از مقالات تا برگه‌ها و... سایت مورد نظر که توسط گوگل دیده شده‌اند به شما نمایش داده می‌شوند:

حالا راحت‌تر می‌توانید عمل افزایش تعداد کلمات دانه را جلو ببرید. مثلا در تصویر بالا، من کلمات کلیدی دانه پایین را پیدا کردم:

  • قیمت طراحی سایت،
  • طراحی سایت املاک،
  • طراحی سایت خبری،
  • طراحی سایت هنری
  • و...

2_ از دیگر تکنیک‌ها برای افزایش تعداد کلمات دانه کمک بگیرید

قطعا نمی‌توان گفت که الزاما رقبای شما به تنهایی تمامی کلمات کلیدی مورد نظر در حوزه کاری‌تان را پوشش داده‌اند. علاوه بر این خیلی مواقع ممکن است اصلا شما رقیب درست و حسابی نداشته باشید یا رقبای‌تان ضعیف کار کرده باشند. با توجه به اینها، در ادامه تحقیق کلمات کلیدی، از چند راهکار دیگر هم برای افزایش تعداد کلمات دانه کسب و کارمان کمک می‌گیریم. چه راهکارهایی؟

بارش فکری

یکی از رایج‌ترین تکنیک‌ها، تکنیک بارش فکری است. در این روش 1 الی چند دقیقه به خودتان زمان داده و هر کلمه و سوال مرتبط به کسب و کارتان را روی یک کاغذ یا فایل متنی در رایانه می‌نویسید. حتی می‌توانید این تکنیک را همراه با دیگر اعضای تیم انجام بدهید. دقت کنید، حین انجام بارش فکری، به هیچ وجه نباید به ایده‌های بد گیر بدهید، چراکه به این ترتیب خلاقیت اعضا یا خودتان را از بین می‌برید. پس صرفا به فکر کمیت باشید نه کیفیت.

اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بهترین منابع برای پیدا کردن کلمات کلیدی است. در مرحله اول به سراغ هشتگ‌های اینستاگرام بروید و ببینید در حوزه شما چه هشتگ‌هایی استفاده شده؟ احتمالا خیلی از آنها به شما کلمات کلیدی جدید بدهند. بعد از آن به سراغ پست رقبا رفته و سعی کنید از محتوای آنها کلمه جدید بسازید. در مرحله سوم هم به نظرات مخاطبان و سوالاتی که پرسیده‌اند رجوع کنید.

انجمن‌ها

راهکار دیگر این است که به سراغ انجمن‌های آنلاین بروید. اگر در حوزه کاری‌تان وب سایت پرسش و پاسخ یا انجمنی وجود دارد، به آن رفته و ببینید که مخاطبان در آن چه سوالاتی را مطرح کرده‌اند؟ اینها دنیای ایده برای پیدا کردن کلمات کلیدی دانه هستند.

 

گوگل

بله خود گوگل هم یکی از بهترین ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی یا همان کیورد ریسرچ است. اما چطور از آن استفاده کنیم؟ می‌توانید کلماتی که تا الان پیدا کرده‌اید را در گوگل جستجو کنید و سپس از کادر جستجوهای مرتبط کمک بگیرید. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.