۲۸ بازديد

اهمیت تولید محتوا به قدری در این زمان بالا رفته است که همه بارها دیده ایم که فرد یا شرکتی با تولید یک فیلم جذاب می تواند تا چه حد در یک کشور یا در جهان به شهرت برسد! محتوای دیجیتال با فرمت های مختلفی می تواند تولید و منتشر شود اما اگر به صورت تخصصی بیاموزید که چگونه این کار را انجام دهید قطعا مخاطبین خود را شگفت زده خواهید کرد و در بازه زمانی کوتاهی نتایج فوق العاده آن را خواهید دید. سفارش تولید محتوا متنی  تولید محتوا در دنیای وب باید قوی، مستقیم و دستوری باشد. برای انجام این کار، ساختار جملات، انتخاب کلمه باید به صورت تخصصی صورت پذیرد. مفهوم بسیار مهم و در عین حال پیچیده ای که اگر به شکل هوشمندانه مورد بررسی قرار نگیرد میتواند نتایج کاملا منفی را به همراه داشته باشد. پرداختن به این مفهوم در ابتدا بسیار ساده می‌باشد زیرا ما باید محتوایی را تولید کنیم که در قدم اول به آن علاقه مند هستیم و در قدم دوم در راستای رسیدن به اهداف ما می‌باشد. تولید محتوا مواهب و برکات زیادی را به همراه خواهد داشت که یکی از آن افزایش میزان بازدید وب سایت مان است. حال این اهداف می‌تواند در حوزه های افزایش فروش، ایجاد قرارداد های تجاری پرسود تر و … باشد. از این رو نوع محتوا ارائه شده ارتباط مستقیمی با اهداف و علاق ما دارند و باید در مرحله اول به خوبی مورد بازبینی قرار گیرند. بنابراین شما برای تولید محتوا باید دو پارامتر را مورد نظر قرار دهید: اول عشق و علاقه تان و دوم هدف از ارائه تولید محتوا به مخاطبان. هنگامی که ما شروع به تولید محتوا و ارائه آموخته های خود می‌کنیم ذهن ما به صورت ناخودآگاه مطالب را دسته بندی، کدگذاری و در انتها فولدربندی به جهت ذخیره در حافظه بلندمدت می ‌کند. در حقیقت ما با آموزش دادن و ارائه مفاهیم آموزشی سرعت رشد و ترقی خودمان را مضاعف تر می‌کنیم، سرعتی که دایره ارتباطی و ظرف درک ما را به شکل چشمگیری ارتقا و به مرحله شکوفایی می رساند. ** الزام دوم برای تولید محتوا مطالعه است. بدون مطالعه، یادگیری موضوعات مورد علاقه، تحقیق و پژوهش ‌های متعدد و متنوع عملا تولید محتوا محال و غیر ممکن خواهد بود. باید زمان خود را مدیریت کنیم و بیشتر انرژی و وقتمان را به مطالعه نمودن مقالات معتبر علمی، کتاب ‌های ارزشمند و فراگیری مهارت‌ هایی سازیم که هم راستا با علاقه‌ مان است. مجموعه اطلاعات و آگاهی‌ هایی که هم جهت با مهارت مورد علاقه ‌مان است و تمایل ما را برای انجام مداوم و پیوسته آن کار با جزئیات و کیفیت بالا ارتقا می ‌دهد.


هر لحظه بمباران اطلاعاتی در حال افزایش است مطالعه و درک مفاهیم نیز به طبع مشکل خواهد بود. البته مراد از واژه مشکل سخت، پیچیده و نشدنی نیست بلکه مقصود فعالیت در یک حوزه مطالعاتی مشخص و خالص‌ تر نمودن آن مفاهیم به جهت راستی آزمایی و با کیفیت‌ تر نمودن آن است. زیرا اگر این عامل یعنی شناسایی و برنامه ریزی به خوبی انجام نشود تعداد اطلاعات دریافت شده آن قدر زیاد و متنوع خواهد بود که حتی دسته بندی آن نیز زمان بسیار زیادی را از ما خواهد گرفت. الزام سوم برای ارائه یک محتوا کارآمد تمرین است. پس از بازبینی و تکمیل موارد فوق حال نوبت به استقامت و صبر در امر تولید محتوا فرا می رسد. بسیار از افرادی که در وسط راه سرباز زده و شانه خالی می‌ کنند علاوه بر عدم رعایت دو نکته مذکور از صبر و پایداری کم تری نیز برخوردار هستند. یادتان باشد راز موفقیت و شکوفایی در هر حوزه ای پایداری مستمر می ‌باشد که بدون تعهد و جدیت محقق نمی‌گردد.اگر به دنبال آن هستید که به شکوفایی فکری دست یابید از این تمرین کلیدی استفاده کنید. الزام چهارم کنار گذاشتن افراد ناهمسان با حوزه کاری است. یکی دیگر از عواملی که باعث می ‌شود تا افراد در حوزه کاری خود موفق و پیروز نشوند موضوع توجه به نظرات و دیدگاه های دیگران است. در حوزه تولید محتوا اگر فردی، تمامی برنامه راهبردی خود را به جهت ارائه و تنظیم مفاهیم محتوا بدون در نظر گرفتن علایق، انگیزه و هدف شخصی در پیش گیرد به سرعت در حوزه کاری خود شکست خواهد خورد. زیرا موضوع تولید محتوا یک امر بسیار حساس و جدی است و شما نمی ‌توانید با توجه داشتن مداوم بر روی افکار، دیدگاه ها و نظرات دیگر افراد به موفقیت دست پیدا کنید. از مهم ترین دلایلی که در خصوص عدم توجه به نظرات سایر افراد بیان می شود موضوع انحراف از خط اصلی است. شما با تمام انرژی، عشق و ایمان شروع به انجام و محقق سازی اهداف و آرزوهای خود می ‌کنید اما پس از مدتی با نظرات پوچ و بی اهمیت سایر افراد مواجه می ‌شوید که در نهایت شما را از حرکت به سمت آرزوهایتان باز می دارد. انسان هایی بی ارزشی که با تولید اخبار منفی، موجی از ناامیدی را در شما تقویت می ‌نمایند. از این رو برای تولید محتوا شما باید با ایمان حرکت کنید تا به نتایج بزرگ دست یابید.

 

تولید محتوای نوشتاری به مهارت نویسندگی نیاز دارد. باید نویسنده خوبی باشید. بعضی مهارت‌ های تولید محتوا نیاز به توضیح اضافه ندارند. مثلا زبان خارجی راه و چاه خودش را دارد، یادگیری کار با ورد و اکسل هم انواع منابع آموزشی دارد. مهارت ‌هایی که بیش از همه مهم ‌تر است و کمتر جایی می‌ توانید منابع خوبی پیدا کنید، مهارت نویسندگی در وب، اصول بازاریابی محتوا و سئو است دنیای محتوا بی‌کران است؛ اما اولین قدم ‌ها در آن، با نوشتن آغاز می ‌شود. نوشتن، سرآغاز مسیری است که انتهای آن را خود شما مشخص می‌‎ کنید. در واقع شما هم می‌ توانید عشق و علاقه‌ تان به نوشتن را به‌کار بگیرید و از این راه نوشتن مقاله ‌های بی ‌نظیر و منحصر به ‌فرد درآمد کسب کنید؛ و هم اینکه این مسیر را ادامه دهید، یاد بگیرید، تجربه کنید و در جایگاه ‌های شغلی دیگری فعالیت کنید. آموزش تولید محتوا جذاب ترین بخش موضوعات سئو می باشد. محتوا ابزاری برای پیام و انتقال پیام است. تصور کنید بدون داشتن مخاطب چگونه می توانیم جذاب باشیم؟! اگر شما بهترین آثار هنری را خلق کنید ولی کسی آثار شما را نبیند چه ارزشی دارد؟ در ادامه ما شما را با سایر نکات لازم برای دوره ی تولید محتوا آشنا خواهیم نمود. آموزش سنجش و تطبیق آن با عملکرد یک کارشناس تولید محتوای وب سایت با هر سطحی از مهارت، باید یک آنالیزور باشد. در دراز مدت، نکته ای که باعث می شود تا عملکرد یک نویسنده محتوا بهبود پیدا کند و موثرتر به تولید محتوا بپردازد سنجش میزان موفقیت خود است. برای بهبود هنر نویسندگی، نیاز است که به ارزش ها و اطلاعات با اهمیت توجه کنید تا به هدف برسید. تجزیه و تحلیل ترافیک می تواند در مواردی که داری ابهام بالا هستند مانند محتوا و تغییرات عملی ناگهانی آن، موثر باشد. این اطلاعات به نویسنده می گوید که آیا کاربران مطلب را می خوانند یا نه و چقدر با مطلب درگیر هستند. همچنین این اطلاعات این امکان را می دهد تا نویسنده محتوا متوجه شود که آیا مخاطب هدف را درست تشخیص داده است یا نه. علاوه بر آن چقدر مطلب برای مخاطب هدف مفید بوده است. در واقع این اطلاعات کمک می کند تا نویسنده نسبت به مطلبی که نوشته است آگاهی پیدا کند و خود را در تولید محتوا بهبود دهد. برای بدست آوردن این اطلاعات می توانید از ابزار بسیار توانمند Google Analytics استفاده کنید.

آموزش تشخیص محتوای کپی: یکی از موارد آموزش تولید محتوا، توانایی تشخیص محتوای کپی است. یک کارشناس تولید محتوا ممکن است مدیر یک تیم تولید محتوا باشد، به همین دلیل باید بتواند محتوای کپی شده را از محتوای یونیک تشخیص دهد؛ زیرا ممکن است بسیاری از محتوا های ارائه شده توسط تیم، به روش بازنویسی نوشته شده باشند که در این حالت امکان کپی بودن محتوا وجود دارد. بهترین روش های تشخیص محتوای کپی، به شرح زیر می باشند: استفاده از گوگل: شما می توانید به راحتی بخشی از محتوایی که قصد دارید کپی بودن آن را بررسی کنید، در سرچ باکس گوگل قرار داده و آن را جستجو کنید، حال وارد نتایج شده و محتوای آن را با محتوای اصلی خود مقایسه کنید و بررسی کنید که آیا محتوا کپی شده است یا خیر. استفاده از ابزار ها: وب سایت هایی با ابزار آنلاین وجود دارند که می توانند محتوای کپی را از محتوای یونیک تشخیص دهند، البته شایان ذکر است که برخی از آن ها دارای درصد خطای بالایی می باشند. این ابزار ها در وب سایت هایی مانند SearchEngineReports و DupliChecker ارائه می شوند. در مورد تولید محتوا با ارزش تحقیق کنید و همیشه لیستی از ایده داشته باشید ایده های تولید محتوا تعیین کننده این هستند که محتوای شما در آینده به یک متن خارق العاده تبدیل خواهد شد یا خیر. هنگامی که ایده مناسبی را انتخاب کنید، مخاطبین شما به معنای واقعی کلمه به محتوایتان اهمیت می دهند و با رغبت هرچه تمام، آن را به اشتراک می گذارند. اولین قدمی که برای پیدا کردن بهترین ایده ها می توانید انجام دهید، چک کردن وب سایت های رقیبتان است؛ شما از فعالیت های آنان می توانید برای تهیه لیست تولید محتوا استفاده کنید. اهمیت ایده های اولیه را شاید در ابتدای کار متوجه نشوید؛ اما بعد از گذشت چند ماه یا چند سال، متوجه خواهید شد که یک ایده خوب، تا چه حدی می تواند بر کیفیت پروسه تولید محتوا شما تاثیر بگذارد. از اثرگذاری تولید محتوا متنی غافل شوید؛ شما باید سعی کنید تا محتوای خود را به صورت های مختلف و با بالاترین کیفیت در اختیار همه قرار دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.