یکی از اصلی ترین وظایف هر سئوکار تحقیق کلمات کلیدی است که اهمیت بسیار زیادی در تولید محتوا و چینش استراتژی سئو دارد همچنین کیورد ریسرچ چیست علاوه بر این که یکی از ملزومات اصلی در بخش سئو است در دیجیتال مارکتینگ، SEM، کانتنت مارکتینگ و … تاثیر بسیار زیادی دارد.
می توان به جرئت گفت یکی از مهم ترین فرایند هایی که باید شما قبل از تولید محتوا انجام دهید، کیورد ریسرچ است. زیرا در سئو کلمات نقش بسیار زیادی دارند و زمانی که شما بهترین کلمات کلیدی را انتخاب می کنید و با برنامه ریزی سایت خود را پیش می برید می توانید به راحتی برای وب سایتتان تولید محتوا کنید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
در این مقاله از سایت رنک فایند به بررسی کیورد ریسرچ و نحوه انجام فرایند تحقیق کلمات کلیدی خواهیم پرداخت.
کلمه کلیدی (کیورد) چیست؟
قبل از این که به بررسی کیورد ریسرچ بپردازیم ابتدا باید با مفهوم کلمات کلیدی آشنا شوید زیرا کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در بحث سئو دارند یعنی در واقع اگر کلمه ای جست و جو نشود موتور جست و جویی وجود نخواهد داشت.
به کلماتی که کاربر برای رفع نیاز خود از طریق دنیای وب جست و جو می کند، کلمات کلیدی می گویند این کلمات می تواند یک کلمه، یک جمله یا یک متن باشند.
انواع کلمات کلیدی
کلمات کلیدی انواع مختلفی دارند که که در ادامه به بررسی و معرفی آن ها خواهیم پرداخت.
- کلمات کلیدی برای کسب اطلاعات از دنیای وب (چرا….؟، مقایسه xبا y، بهترین ….، ده x بهتر دنیا و ….)
- کلمات کلیدی برای سرگرمی (دانلود … ، تماشای … و…)
- کلمات کلیدی برای خرید(قیمت ….، خرید…. و ….)
- کلمات کلیدی برندی(نی نی سایت، دیجی کالا و ..)
انواع کلمات کلیدی بر حسب اندازه
کلمات کلیدی با در نظر گرفتن اندازیشان به سه بخش تقسیم شده اند که در ادامه به معرفی و بررسی کوتاه آن خواهیم پرداخت.
مطالب مرتبط: کیورد تارگتینگ چیست؟
- کلمات کلیدی کوتاه(short tail): این نوع از کلمات کلیدی دارای رقابت بسیار زیادی هستند و گرفتن رتبه های برتر گوگل در این کلمات بسیار سخت است
- کلمات کلیدی متوسط (mid tail): این نوع از کلمات از دو الی سه حرف تشکیل شده اند که رقابت و حجم جست و جوی کم تری نسبت به کلمات کلیدی شورت تیل دارند.
- کلمات کلیدی بلند (long tail): از چهار و چهار به بالا حرف تشکیل شده اند و رقابت در این نوع از کلمات بسیار پایین است همچنین شما می توانید با تولید محتوا روی این عناوین ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
کیورد ریسرچ چیست؟
کاربر برای رفع نیاز خود keyword را سرچ می کنند و سئو کار به برای این که نیاز کاربر را رفع کند و نرخ تبدیل سایت را افزایش دهد به دنبال این کلمات است که به آن کیورد ریسرچ می گویند در ادامه به بررسی چگونگی تحقیق کلمات کلیدی و معرفی بهترین ابزار های کیورد ریسرچ خواهیم پرداخت.
مراحل اولیه کیورد ریسرچ
متخصصان سئو برای کیورد ریسرچ و تحقیق کلمات کلیدی راه ها و ابزار های بسیار زیادی دارند که در این قسمت از مقاله به بررسی یکی از ساده ترین راه های تحقیق کلمات کلیدی خواهیم پرداخت.
- دریافت کلمات کلیدی از کارفرما
- جمع آوری کلمات کلیدی پیشنهادی توسط ابزار های مختلف بر اساس کلمات کلیدی کارفرما
- جمع آوری کلمات کلیدی رقبا
- بررسی و تحلیل کلمات کلیدی (میزان رقابت، میزان جست و جو و ….)
- دسته بندی کلمات کلیدی بر اساس اهمیت، رقابت و هدف کارفرما
- مشخص کردن کلمات کلیدی برای هر صفحه
- جمع آوری کلمات کلیدی موجود در وب سایت از طریق گوگل سرچ کنسول
- آنالیز این کلمات
- بهینه سازی کلمات کلیدی با رتبه پایین