۳۶ بازديد

ایران  در سال 1382/5/28 به موافقت نامه مادرید راجع به ثبت بین المللی علائم تجارتی و پروتکل مربوط به آن ملحق شده است. پلمپ دفاتر لذا هر علامت تجاری ثبت شده در ایران قابلیت ثبت در سیستم مادرید را دارد. تعداد کشورهای عضو سیستم مادرید در حال حاضر 74 کشور می باشد.
از مزایای ثبت بین المللی علائم، توسعه صادرات کشور و دستیابی به بازارهای جهانی است. الحاق به سیستم مادرید شرط موفقیت را در تجارت تضمین کرده و از تقلب و کپی برداری از علائم کالاها و خدمات تجار ایرانی در خارج جلوگیری می نماید. در حال حاضر متقاضیان ثبت بین المللی برند می توانند به اداره و مالکیت صنعتی تهران مراجعه کرده و با پر کردن فرم های ثبت بین المللی علامت اقدام به ثبت علامت خود بنمایند.

 

تعداد علائم قابل ثبت در سطح جهان تقریباً نامحدود هستند و مطابق با قانون مصوب کشورها علامت تجاری ممکن است متشکل از یک یا چند کلمه، حرف یا عدد و یا ترکیبی از آن ها باشد. همچنین علامت تجاری می تواند برگرفته از شکل، نماد، اشکال سه بعدی، نمادهای صوتی مانند اصوات موسیقی،رایحه و یا رنگ دارای ویژگی متمایز کننده باشد.

برای درخواست ثبت بین المللی علامت، ابتدا باید علامت مورد نظر در کشور مبدأ به ثبت برسد و بعد از آن از طریق اداره مالکیت صنعتی تقاضای ثبت بین المللی علامت تجاری را نمود. برای ثبت علامت، می بایست فرم اظهارنامه علامت تجاری را پر کرده و مدارک مورد نیاز برای ثبت را حاضر نمایید.

مدارک لازم جهت ثبت بین المللی علائم عبارتند از:

-ارائه نامه درخواست جهت ثبت بین المللی علامت خطاب به اداره ثبت علائم تجاری با درج اسامی کشورهای مورد نظر
-ارائه معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت همراه با امضای مدیران و دارندگان حق امضا و با مهر شرکت برای اشخاص حقوقی
-ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه برای اشخاص حقیقی
-ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه مدیران و دارندگان حق امضای شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی
-ارائه اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران و یا ارائه کپی مصدق گواهی ثبت علائم تجاری
-تکمیل فرم مخصوص لاتین
-ارائه برگ محاسبه هزینه ها
-رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه ثبت بین المللی (فرم اظهارنامه علامت تجاری نزد اداره مالکیت صنعتی موجود است)
-ارائه وکالتنامه در صورت مراجعه وکیل

هزینه های ثبت علامت بین المللی طبق موافقنامه عبارتند از:

-حق الثبت اساسی جهت پوشش دادن هزینه های دفتر بین الملل مرتبط با ثبت بین المللی
-حق الثبت تکمیلی که برای تعیین کشورهای مورد نظر برای تحصیل حمایت می باشد و هزینه آن برای تمام کشورها یکسان است.
-حق الثبت ضمیمه ای زمانیکه فهرست کالاها و خدمات درخواست شده جهت حمایت بیش از سه طبقه بندی از طبقه بندی بین المللی نمی باشد.
-بموجب موافقتنامه اداره هر یک از کشورهای تعیین شده ظرف مدت یکسال حق اعلام اخطار رد حمایت طبق قوانین داخلی خویش بهمراه دلایل کافی به دفتر بین الملل را دارد. در صورت عدم دریافت اخطار در محدوده زمانی فوق، حمایت از علامت در آن کشور از همان تاریخ ثبت بین المللی اعمال خواهد شد. اخطار رد حمایت می تواند شامل تمام یا برخی از کالاها و خدمات مورد تقاضا باشد.
ثبت بین المللی بایستی هر 10 سال یکبار با پرداخت تعرفه های مشخص تجدید شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.