۴۹۸ بازديد

نتایج تحقیقات محققان در رابطه با  ابعاد برند حاکی از آن است که ابعاد ویژگی برند "صداقت و قدرت" بر سطح اعتماد به برند (نسبت به اثرگذاری  برند) پلمپ دفاتر1403 تاثیر بیشتری می گذارند. درحالیکه ابعاد "هیجان و اغواگری" بیش از آنکه بر اعتماد بر برند تاثیر داشته باشند بر "اثرگذاری برند" ثاثیر گذارند.

به نظر می رسد که بعد شایستگی، تاثیرات یکسانی هم بر اعتماد به برند و هم بر اثرگذاری برند می گذارد که ویژگی برند می تواند سطوح اعتماد به برند را افزایش دهد و اثرگذاری برند را ایجاد نماید.

مطالعه ی اخیر چالد هاری و هالبروک- محققان در زمینه ی برند (2001)-  روابط میان اعتماد به برند ، اثرگذاری برند، وفاداری برند و چندین متغیر عملکردی برند را کشف نمود. آن ها دریافتند که وفاداری نسبت به برند از اعتماد بزرگتری که ناشی از قابلیت اطمینان برند می باشد مشتق می گردد. در ادامه ی مطالعات ، چادهاری و هالبروک فرضیه های خود را در خصوص سوابق اعتماد به برند و اثرگذاری برند تست نمودند.آن ها مدل قبلی خود را توسعه دادند و برخی از عوامل تعیین کننده ی تعهد به برند را که می تواند مبنایی برای تعاملات رابطه ای در مشتری باشد – روابط برند-  مورد بررسی قرار دادند. به ویژه آن ها نتیجه گرفتند که تعهد به برند از طریق اعتماد به برند و تاثیر برند مشخص می گردد که به نوبه ی خود این عوامل تعیین کننده را به عنوان تفاوت های درک شده بین برندها ، ارزش های سودمندی   و خطر انتخاب برند در نظر می گیرند.

همانطور که قبلاَ نیز آمد ، از آن جهت  که ویژگی برند در ذهن مشتری به عنوان بازتابی از درک برند ایجاد و حفظ و نگهداری می گردد ، می تواند تاثیر معنادار و قابل ملاحظه ای هم بر اعتماد به برند و هم بر تاثیر برند داشته باشد. گزارش محققان مشتری حاکی از آن است که ویژگی برند سطوح تاثیر و احساسات  وهمچنین سطوح اعتماد و وفاداری  را در مشتریان افزایش می دهد. با وجودی که اعتماد به برند و تاثیر برند هر دو از نظر شناختی و همچنین تاثیر گذاری تحریک می شوند . مطالعه ی حاضر مطرح می کند که برخی از ابعاد ویژگی های برند بیشتر با ارزیابی های برند درسطح شناختی مرتبط هستند ، درحالیکه سایر ابعاد دارای تاثیر قوی تری بر روی ادراکات برند در سطح تاثیرگذاری می باشند. از آنجا که اغلب فروشندگان هرگز محصولات را با جزئیات کامل توصیف نمی کنند ، مشتریان معمولاَ باید با استفاده از اطلاعاتی که در خصوص گزینه های محصول موجود است در مورد آن استنتاج کنند. وقتی مشتریان با تردید در انتخاب روبرو می شوند ، مایلند به گزینه هایی که ویژگی های برتری دارند -که با همه ی گزینه ها در یک ردیف قرار دارند- توجه نشان دهند. 

در این گزارش از شرکت کنندگان خواسته شد که تمامی افکارشان را هنگامی که تصمیم خود را در انتخاب یک برند می گیرند ، بنویسند تا این که بتوان فرایندهای زیرین و اساسی تصمیم گیری را بررسی نمایند.در شرایط اطلاعاتی کامل، تمامی ویژگی های هر محصول در دسترس بودند، شرکت کنندگان به راحتی بین دو گزینه ، از مجموعه گزینه ای یکسان انتخاب نمودند، اما در حالت دیگر برای هر گزینه ی محصول یک ویژگی را از قلم افتاده انداختند تا میزان تردید در انتخاب زیاد شود.در این شرایط قیمت و کیفیت  بودند که از عوامل حائز اهمیت جهت انتخاب مشتریان به شمار می رفتند.

قیمت به طور قابل توجهی نقش عمده ای را در انتخاب برند مشتریان ایفا می کند. مقدار پولی محصول ملاحظه شده ممکن است بر نگرش های مشتری نسبت به تصویر برند محصول تاثیر گذارد و همچنین بر روی قصد مشتری به خرید نیزاثر گذار باشد. مطالعات قبل نیز نشان میدهد که هرچه  محصولی  قیمت منطقی تری داشته باشد، قصد خرید بیشتر می شود. بنابراین، نیت و قصد خرید از طریق قیمت و ارزش برای ملاحظات پولی برانگیخته می شوند. بنابراین:

قیمت محصول به طور مثبت بر روی قصد خرید مشتری و همچنین اولویت برند اثر گذار است.

مقدار عملیاتی عملکرد/ کیفت محصول :
کیفیت محصول بعد مهمی از تصویر برند و میزان ارزش آن است، زیرا عموماَ مهمترین نقش را در تقدم برند ایفا می کند و عامل مهمی برای خرید به شمار می رود.

مطالعات قبلی پیشنهاد می کنند که درک مشتری از کیفیت محصول رابط مثبت و قوی با قاعده ی تساوی حقوق برند و قصد خرید است. بنابراین کیفیت محصول به عنوان ابزار فرق گذاری استراتژیک به منظور توسعه ی مزایای رقابتی مورداستفاده قرار می گیرد، زیرا سطح زیادی از کاربرد عملیاتی را ارائه می دهد و مقدار دقیقی را به مشتریان می دهد. از نقطه نظر ذکر شده در بالا، این تحقیق فرضیه های زیر را ارائه می دهد : 

https://danasabt.ir/

 

- مقدار عملیاتی عملکرد محصول / کیفیت که به طور مثبت بر مزیت برند تاثیر می گذارد.

-مقدار عملیاتی عملکرد محصول / کیفیت که به طور مثبت بر قصد خرید تاثیر می گذارد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.