۵۳۱ بازديد

معرفی شرکت انفورماتیک و دلایل ثبت آن

انفورماتیک یا همان علم اطلاعات، مطالعه، طراحی و توسعه فناوری اطلاعات به منظور تولید، ذخیره، پردازش و ارائه اطلاعات می باشد.اموزش پلمپ دفاتر در واقع هدف از انفورماتیک، بهینه سازی فرآیندهای ارتباطی و انتقال اطلاعات است. امروزه شرکت هایی تحت عنوان شرکت انفورماتیک به ثبت می رسند. 

اما سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود، آن است که شرکت انفورماتیک چیست و اصلا به چه شرکتی شرکت انفورماتیک گفته می شود؟ از این رو در ادامه این مقاله، به معرفی شرکت انفورماتیک و دلایل ثبت آن پرداخته می شود. به طور کلی، به شرکتی که موضوع فعالیت آن در زمینه انفورماتیک باشد، شرکت انفورماتیک گفته می شود. شرکت انفورماتیک نیز مانند سایر شرکت ها باید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسند. 

اشخاصی که در زمینه انفورماتیک یا فناوری اطلاعات فعالیت می کنند به منظور توسعه فعالیت خود اقدام به ثبت شرکت انفورماتیک می نمایند. شرکت انفورماتیک نیز مانند سایر شرکت ها برای انعقاد قراردادهای دولتی و تایید صلاحیت نیاز به اخذ گواهی نامه رتبه بندی دارد. 

رتبه بندی شرکت های انفورماتیک توسط شورای عالی انفورماتیک کشور یا معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور انجام می شود. نیروی انسانی، درآمد و رضایت مشتری سه معیار مهم در تعیین رتبه این شرکت ها محسوب می شود. شایان ذکر است در این رتبه بندی عدد 1 بالاترین رتبه و عدد 7 پایین ترین رتبه می باشد.

شرایط و موضوع فعالیت ثبت شرکت انفورماتیک

پس از شناخت شرکت انفورماتیک در قسمت پیشین مقاله، اکنون در این قسمت از مقاله؛ شرایط و موضوع فعالیت ثبت شرکت انفورماتیک مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. موضوع فعالیت شرکت های انفورماتیک، سازماندهی، بازیابی، ذخیره سازی و گسترش اطلاعات می باشد.

اموری مانند برنامه نویسی، طراحی سیستم های رایانه ای و اینترنتی، تجهیزات ماهواره ای، ایجاد کارخانه تولید کامپیوتر، تشکیل کلاس های آموزشی در زمینه رایانه در داخل و خارج کشور، تامین نیروی انسانی متخصص در زمینه موضوع فعالیت شرکت، خرید و فروش و صادرات و واردات تجهیزات کامپیوتری و مخابراتی، انجام فعالیت در زمینه تجارت الکترونیک، مطالعه و تحقیقات در زمینه ساخت و تعمیر و نگهداری رایانه از جمله مواردی است که می تواند به عنوان موضوع شرکت انفورماتیک در اساسنامه شرکت آن ذکر شود.

ثبت شرکت انفورماتیک نیز مانند سایر شرکت ها مستلزم وجود شرایطی است. تهیه مدارک مورد نیاز، تهیه اساسنامه برای شرکت، ثبت شرکت انفورماتیک در سامانه جامع ثبت شرکت ها، داشتن کد ثنا برای همه اعضا، تامین سرمایه اولیه، خط تلفن همراه به نام، تهیه مکان و انتخاب موضوع فعالیت شرکت از جمله شرایط لازم برای ثبت شرکت انفورماتیک می باشد.

همچنین، شایان ذکر است در شرکت انفورماتیک مدیر عامل باید واجد شرایطی باشد. شرایط مدیر عامل شرکت انفورماتیک عبارت است از: دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر در زمینه انفورماتیک (در صورتی که مدیر عامل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد باید حداقل 8 تا 10 سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات را داشته باشد و چنانچه مدیر عامل دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم باشد، دارا بودن حداقل 4 سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات ضروری است.)، همچنین مدرک تحصیلی لیسانس مدیر عامل، می تواند در سایر رشته های فنی و مهندسی باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت انفورماتیک و نرم افزاری

در قسمت های پیشین مقاله بیان شد که به شرکتی که موضوع فعالیت آن در زمینه انفورماتیک باشد؛ شرکت انفورماتیک گفته می شود. همچنین شرایط و موضوع فعالیت ثبت این شرکت، مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به این که ثبت شرکت انفورماتیک مانند سایر شرکت ها الزامی است، اکنون در این قسمت از مقاله به بیان مدارک لازم برای ثبت شرکت انفورماتیک و نرم افزاری پرداخته می شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت انفورماتیک و نرم افزاری سهامی خاص عبارت است از: کپی اساسنامه شرکت، کپی برابر اصل مدارک احراز هویت مدیر عامل شرکت، کپی احراز صلاحیت مدیر عامل، کپی برابر اصل مدرک تحصیلی مدیر عامل، اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، اقرارنامه امضا شده، اخد مجوز های لازم، ارائه وکالت نامه در صورت وجود وکیل برای امور ثبتی شرکت.

مدارک لازم برای ثبت شرکت انفورماتیک و نرم افزاری با مسئولیت محدود عبارت اند از: کپی برابر اصل مدارک شناسنامه و کارت ملی شرکا و مدیران، اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، اقرارنامه امضا شده، دو نسخه نقاضا نامه، دو نسخه اساسنامه شرکت، دو نسخه شرکت نامه، اخذ مجوزهای لازم و ارائه وکالت نامه وکیل در صورت وجود وکیل.

هزینه ثبت شرکت انفورماتیک و فناوی اطلاعات

هزینه های لازم برای تاسیس و ثبت شرکت همواره یکی از دغدغه هایی است که در ذهن افراد را به مشغول می کند. ثبت شرکت انفورماتیک نیز مانند هر شرکت دیگری مستلزم پرداخت هزینه هایی است از این رو، در این قسمت از مقاله، درباره هزینه ثبت شرکت انفورماتیک و فناوری اطلاعات صحبت می شود.

https://danasabt.ir/

هزینه حق الثبت شرکت، هزینه انتشار آگهی در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار، هزینه ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها، هزینه ورود سیستمی اوراق تنظیم شده، هزینه مالیاتی و ابطال تمبر، هزینه دریافت کد فراگیر در صورتی که متقاضی شخص ایرانی نباشد و حق الوکاله وکیل درصورت وجود وکیل، از جمله هزینه ثبت شرکت انفورماتیک و فناوی اطلاعات می باشد.

لازم به ذکر است به منظور ثبت شرکت انفورماتیک و فناوری اطلاعات در قالب سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه لازم است. همچنین حداقل سرمایه لازم برای ثبت این شرکت در قالب شرکت سهامی عام پنج میلیون ریال می باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.