۵۱۶ بازديد

منظور از ارتودنسی کودکان چیست؟

ارتودنسی کودکان برای درمان و اصلاح ناهنجاری‌های فک و دندان کودکان انجام می‌شود.دندانپزشک زن در رشت متخصص ارتودنسی، هماهنگی دندان‌های دو فک را بررسی می‌کند و اگر کودک دچار ناهنجاری‌های دندانی و یا فکی بود، به کمک دستگاه‌های ارتودنسی به درمان آن می‌پردازد.

شروع درمان ارتودنسی کودکان

اینکه درمان ارتودنسی برای کودکان در چه زمانی شروع شود، به شرایط دندان‌ها و درمانی که نیاز دارند، بستگی خواهد داشت. برخی از ناهنجاری‌ها نیاز به شروع اقدامات در سنین پایین‌تر از ۶ سال دارند. اما برخی دیگر ممکن است در سنین بالاتر از ۶ سال نیز قابل انجام باشند.
به طور کلی هدف از درمان زود هنگام ناهنجاری‌های دهان و دندان، جلوگیری از ایجاد مشکلات شدید تر در آینده است. این درمان ‌ها شرایط مساعدی را برای رشد دندان‌های دائمی فراهم می‌کنند.

هزینه ارتودنسی کودکان

هزینه ارتودنسی کودکان با ارتودنسی بزرگسالان متفاوت است. با این حال، هزینه نهایی ارتودنسی بستگی به عوامل متعددی دارد، بنابراین نمی‌توان یک مبلغ دقیق برای آن بیان کرد. می‌توان گفت هزینه ارتودنسی دندان در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر خواهد بود.
در صورتی که در سنین پایین فرزند خود را برای معاینه ارتودنسی ببرید، با تشخیص به موقع ناهنجاری‌های دهان و دندان، برای اصلاح به موقع آنها اقدام خواهید کرد. درمان ارتودنسی در کودکی، راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود؛ بنابراین هزینه نهایی کاهش می‌یابد. به طور کلی قیمت نهایی ارتودنسی دندان به عوامل مختلفی مانند بیمه، موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشکی، دستمزد دندانپزشک، شدت ناهنجاری و همچنین نوع روش درمانی بستگی خواهد داشت. برای دریافت اطلاعات بیشتر از هزینه ارتودنسی دندان، در جلسه مشاوره با دندانپزشک خود این موضوع را مطرح نمایید.

مزایای ارتودنسی کودکان

در صورتی که برخی از ناهنجاری‌های دهان و دندان به موقع تشخیص داده شوند، اصلاح و درمان آنها راحت‌تر خواهد بود. ارتودنسی کودکان می‌تواند مانع از ایجاد مشکلات بزرگ‌تر و پیچیده‌تر در آینده شود. زمانی که هنوز دندان‌های شیری در دهان کودک هستند، متخصص ارتودنسی با بررسی ساختار فک و دندان، می‌تواند با استفاده از درمان‌های پیشگیرانه ارتودنسی، محل رویش دندان‌های دائمی را تحت کنترل قرار دهد. برخی از مزایای دیگر ارتودنسی دندان کودکان عبارت‌اند از:

  1. نتیجه بهتر و موثرتر
  2. کاهش نیاز به درمان‌های سخت آینده مانند جراحی
  3. اصلاح برخی از اختلالات مانند ناهنجاری‌های مفصل گیجگاهی
  4. تشخیص و جلوگیری از برخی عادت‌های رفتاری نادرست مانند مکیدن انگشت و یا تنفس دهانی

مراحل ارتودنسی کودکان

ارتودنسی کودکان طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. معاینه در مرحله اول، دندانپزشک وضعیت دندان‌های کودک شما را بررسی می‌کند. با توجه به وضعیت فک و دندان‌ها، روش درمانی مورد نیاز مشخص خواهد شد.
  2. انجام مراحل درمان بسته به اینکه کدام روش ارتودنسی انتخاب شود، نحوه انجام آن متفاوت خواهد بود. دندانپزشک در جلسه معاینه معمولا زمان شروع درمان را نیز پیشنهاد خواهد کرد. گاهی اوقات نیاز است کودک یکسری درمان‌های پیشگیرانه نیز دریافت کند. به عنوان مثال، در صورتی که دندان شیری زودتر از موعد مقرر بیفتد، می‌‌توان از فضا نگهدارنده استفاده کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.