بیشتر اوقات مایعات پاک کننده ای که در حمام آلتراسونیک استفاده می شوند، پس از 3 تا 5 بار استفاده نیاز به تعویض دارند.هود لامینار به طور دقیق وقتی متوجه شدید محلول استفاده شده بسیار کثیف است و نتایج مطلوبی نمی گیرید، وقت آن است که محلول تمیز کننده خود را با محلولی تازه تعویض کنید.

تغییر منظم محلول استفاده شده برای صنایعی که در تمیز کردن اقلام به شدت کثیف دخیل هستند مهم است. این نه تنها نتیجه تمیز کردن را افزایش می دهد، بلکه به جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه کمک می کند.

لازم به ذکر است که مطمئن شوید حمام آلتراسونیک را پس از تخلیه تمام محلول استفاده شده و قبل از پر کردن آن با محلول تمیزکننده تازه، به درستی تمیز شود.

انواع محلول های شستشو آلتراسونیک

بر اساس سطوح pH و چند فاکتور دیگر، محلول های تمیز کننده آلتراسونیک به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

1- محلول های اسیدی:

این نوع محلول پاک کننده آلتراسونیک دارای pH  5 یا کمتر است و اغلب برای از بین بردن رسوباتی مانند رسوب آهک، زنگ و سایر مواد معدنی از فلزات استفاده می شوند.

2- محلول های قلیایی:

دارای pH  10 یا بیشتر است و برای تمیز کردن موثر اقلام ساخته شده از قلع، برنج، روی، مس، فولاد ضد زنگ، سرامیک، شیشه و حتی مواد ساخته شده از پلاستیک فرموله شده اند.

3- محلول های خنثی:

این نوع محلول های پاک کننده آلتراسونیک برای حذف گریس، گرد و غبار، رنگ و سایر ترکیبات آلی از مواد ساخته شده از لاستیک، فلز، شیشه، سرامیک و پلاستیک استفاده می شوند. این محلول های خنثی همچنین می توانند برای جواهرات گران قیمت و فلزات گرانبها استفاده شوند.

 4- محلول های آنزیمی:

این نوع محلول های پاک کننده اساساً در صنایع پزشکی و غذایی کاربرد دارند و با هدف حذف آلاینده های مبتنی بر پروتئین فرموله شده اند. می توانید از این نوع مایعات برای تمیز کردن موادی مانند شیشه، آلومینیوم، برنج، تیتانیوم، پلاستیک و فولاد ضد زنگ استفاده کنید.

https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%d8%a7%d8%aa%d9%88%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%88/

5- آب دیونیزه شده:

آب DI، DIW، آب دیونیزه یا غیر معدنی، آبی است که به طور خاص تولید می شود و تقریباً همه انواع یون های معدنی (کاتیون های سدیم، کلسیم، آهن و مس و آنیون هایی مانند کلرید و سولفات) از آن حذف می شوند. استفاده از آب یونیزه یا آب مقطر در حمام آلتراسونیک بهتر از آب معمولی است زیرا نتایج بسیار بهتری ارائه می دهد. این محلول دارای pH  7 است و می توان با خیال راحت از آن برای تمیز کردن هر نوع ماده ای استفاده کرد. برای موادی مانند لاستیک، پلاستیک، شیشه و فلزات عالی عمل می کنند، بخصوص در مواقعی که نیازی به تمیز کردن بسیار سخت نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.