۵۳۸ بازديد

آشنایی با خدمات بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان، یک روش غیر جراحی برای بهبود رنگ و شفافیت دندان ها است. دندانپزشک زن در رشت این روش با استفاده از مواد شیمیایی خاصی روی سطح دندان ها لکه های رنگی و زردی های موجود روی دندان ها را از بین می برد و رنگ طبیعی دندان ها را بازیابی می کند.

روش های مختلفی برای بلیچینگ دندان وجود دارد. با این حال، بلیچینگ نباید به عنوان روشی مناسب برای همه در نظر گرفته شود. بلکه باید با توجه به وضعیت دندان شخص و بررسی آن توسط دندانپزشک، تصمیم گرفته شود. چرا که ممکن است برخی عوارضی مانند حساسیت دندان ها یا تحریک لثه ها رخ دهد.

انواع روش های بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان در دسته خدمات دندانپزشکی زیبایی قرار می گیرد. این خدمات شامل روش های زیر می باشد:

بلیچینگ با استفاده از سفید کننده های حرفه ای: در این روش از سفید کننده های حرفه ای مثل پراکسید کاربامید یا هیدروژن پراکسید استفاده می شود که به صورت محلول، ژل و... قابل استفاده هستند.

بلیچینگ با استفاده از نور: در این روش از نور LED یا لیزر استفاده می شود که به همراه سفیدکننده های خاصی مانند هیدروژن پراکسید استفاده می شود تا دندان ها سفید شوند.

بلیچینگ با استفاده از ترکیبی از روش های بالا: در این روش همزمان از یک ترکیب از سفیدکننده ی قوی و نور LED استفاده می شود تا رنگ دندان ها بهینه شود.

بلیچینگ با استفاده از قالب دندان: این روش نیز یک روش پرکاربرد است. در آن قالب دندان با سفید کننده ی مخصوص پر شده و بر روی دندان ها قرار می گیرد.

نحوه ی انجام خدمات بلیچینگ

معمولا بلیچینگ دندان با لیزر (Laser Teeth Whitening) یا بلیچینگ دندان با نور LED (LED Teeth Whitening) دو روش متفاوت است. چرا که از منابع نور مختلف برای سفید کردن دندان ها استفاده می کنند. اما هدف هر دو یکسان است. در این روش ها، پس از تمیز کردن دندان ها، سفید کننده های خاصی مثل هیدروژن پراکسید روی دندان ها گذاشته می شود. سپس دستگاه نور LED یا لیزر به عنوان منبع نور، روی دندان ها قرار می گیرد. نور این دستگاه به دندان ها نفوذ کرده و سفید کننده ها را فعال می کند، که در نتیجه باعث سفید شدن دندان ها می شود. در انتها، سفید کننده ها از سطح دندان ها پاک می شود و در نتیجه دندان ها سفید و براق تر می شوند. معمولاً این روش، در چند جلسه صورت می گیرد و هر جلسه حدود 30 تا 60 دقیقه زمان می برد.

مزایا و معایب انجام بلیچینگ دندان

انجام بلیچینگ دندان دارای مزایای متعددی است. از جمله:

  • بهبود ظاهر دندان ها: بلیچینگ می تواند به طور چشمگیری ظاهر دندان ها را بهبود بخشد.
  • افزایش اعتماد به نفس: سفید شدن دندان ها می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شود.
  • رفع لکه های دندانی: بلیچینگ دندان لکه های سطحی دندان ها را رفع می کند و موجب زدایش آلودگی ها از دندان می شود.

با این حال از آنجا که در بلیچینگ دندان یک ماده شیمیایی به نام پراکسید هیدروژن با غلظتی بالا روی سطح دندان ها قرار می‌گیرد، می تواند در صورت انجام مداوم مشکلاتی را برای مینای دندان و لثه ها ایجاد کند. از جمله ی این معایب می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • حساسیت دندانی: برخی از افراد ممکن است بعد از انجام بلیچینگ حساسیت دندانی تجربه کنند.
  • صدمه به لثه: بلیچینگ ممکن است باعث تحریک و آسیب رساندن به لثه شود.
  • خشکی دهان: بلیچینگ ممکن است باعث خشکی دهان شود.
https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

آسیب به روکش های دندانی: اگر بلیچینگ نادرست انجام شود، ممکن است باعث آسیب به روکش های دندانی و حتی مینای دندان شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.