۵۳۳ بازديد

مشاوره

پیش از آنکه درمان شروع شود، دندانپزشک زن در رشت باید بررسی‌های لازم صورت گیرد تا مشخص شود که شما کاندیدای مناسبی برای انجام لمینت دندان هستید. پزشک در جلسه مشاوره به صورت میلی‌متری اندازه‌گیری مربوط به دندان‌ها را انجام می‌دهد و اگر لازم باشد از شما درخواست می‌کند که عکس اشعه ایکس از دندان‌های خود بگیرید تا بتواند بررسی‌های دقیق‌تر را انجام دهد.

انجام درمان‌های مربوط به لثه و دندان‌ها

موردی که باید به آن اشاره داشته باشیم، این است که امکان لمینت کردن دندان‌های پوسیده و خراب وجود ندارد؛ همچنین اگر شخص درگیر بیماری لثه نیز باشد، چنین امکانی برایش وجود نخواهد داشت. از همین رو برای آنکه درمان لمینت موفقیت‌آمیز باشد، در ابتدا مشکلات مربوط به پوسیدگی و خرابی دندان‌ها برطرف می‌شوند و در ادامه دندانپزشک به سراغ انجام لمینت می‌رود.

تراشیدن مینای دندان

برای آنکه شرایط برای نصب روکش‌ها روی دندان‌ها فراهم شود، نیاز است که مقداری از مینای دندان تراشیده شود. البته میزان تراش دندان برای لمینت به شرایط دندان‌های شما و نظر دندانپزشک بستگی دارد. نگران این مرحله نیز نباشید، زیرا اگر دندانپزشک تبحر و تجربه لازم را داشته باشد، بدون آنکه مشکلی برای شما پیش آید این کار را انجام می دهد.

انتخاب رنگ لمینت

در این مرحله، متقاضی درمان باید رنگ روکش‌های لمینت را انتخاب کند. برای انتخاب رنگ لمینت به رنگ پوست، مو و سایر دندان‌های مجاور توجه داشته باشید تا دندان‌های لمینت شده ظاهر طبیعی‌تر و بهتر پیدا کنند. شما می‌توانید در رابطه با این موضوع با دندانپزشک نیز مشورت کنید تا راهنمایی‌های لازم در جهت انتخاب شما صورت گیرد.

قالب‌گیری از دندان‌ها

برای آنکه لمینت‌ها به درستی روی دندان‌های شما قرار گیرند و ظاهری طبیعی پیدا کنند و باعث اذیت لثه‌ها نشوند، دندانپزشک از دندان‌های شما با استفاده از خمیر مخصوص قالب‌گیری را انجام می‌دهد. در ادامه قالب آماده شده از دندان‌های شما به لابراتوار فرستاده می‌شود تا روکش‌ها با توجه به نوع لمینت دندان که انتخاب کرده‌اید آماده شوند. پروسه مربوط به ساخت روکش‌های لمینت در لابراتوار بین یک الی دو هفته طول می‌کشد؛ از همین رو باید گفت دندانپزشک با توجه به میزان تراشیدگی دندان لمینت موقتی را روی دندان‌های بیمار قرار می‌دهد تا مشکلی از این بابت برای شخص پیش نیاید.

قراردادن لمینت‌ها روی دندان‌ها

بعد از آنکه مرحله ساخت لمینت دندان در لابراتوار انجام شد، نوبت به چسباندن و قرار دادن لمینت روی دندان‌ها می‌رسد. البته باید اشاره کرد که پیش از قرار دادن لمینت‌ها روی دندان و خشک کردن آن‌ها با نور و اشعه مخصوص، از یک چسب استفاده می‌کند و لمینت‌ها را روی دندان‌ها قرار می‌دهد تا مطمئن شود که روکش‌ها از نظر رنگ، سایز و … مناسب هستند.

مزایا و معایب لمینت دندان

لمینت دندان از آن دسته اقدام‌هایی به شمار می‌آید که هم مزایا و هم معایبی را به همراه دارد؛ از همین رو تصمیم داریم در این بخش در رابطه با این موضوع به طور کامل صحبت کنیم تا شما بتوانید در نهایت بهترین تصمیم را در رابطه با انجام این روش بگیرید.

مزایای لمینت دندان

  • آن‌ها ظاهر لبخند شما را بهبود می‌بخشند
  • لمینت یک روش کم تهاجم
  • آن‌ها در برابر لکه‌ها مقاوم‌تر هستند

معایب لمینت دندان

  • غیرقابل برگشت هستند
  • ممکن است باعث حساسیت دندان شوند

لمینت دندان چقدر عمر می‌کند؟

لمینت‌های دندان معمولا بین 15 تا 20 سال عمر می‌کنند، اما این موضوع به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای مثال نوع و جنس لمینت یکی از همین موضوعات به شمار می آید یا برای مثال دندانپزشکی که درمان را برای شما انجام می‌دهد؛ در نهایت نیز نحوه نگهداری و مراقبت شما است که هرچه بهتر باشد، عمر مفید لمینت‌ دندان نیز بیشتر خواهد بود. دقت داشته باشید که اگر این موارد به خوبی رعایت نشوند، لمینت‌های شما کمتر از 10 سال ماندگاری خواهند داشت. البته باید گفت گاهی اوقات لمینت‌ها در معرض ضربه و آسیب قرار می‌گیرند و از بین می‌روند که این موضوع متفاوت است!

بهترین سن برای لمینت دندان کدام است؟

آخرین موردی که تصمیم داریم در این مقاله در رابطه با آن صحبت کنیم، به سن مناسب لمینت دندان مربوط می‌شود. طبق نظر دندانپزشکان سن مناسب برای انجام لمینت دندان در آقایان 18 سالگی و در خانم‌ها 16 سالگی است. البته این یک آمار کلی به حساب می‌آید و ممکن است برای هرکسی متفاوت باشد. از همین رو توصیه می‌شود حتما با یک پزشک مشورت کنید و مطمئن شوید که کاندیدای مناسبی برای این درمان هستید.

در پایان باید بگوئیم که لمینت دندان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین درمان‌ها در حوزه‌ی دندان‌پزشکی است که در زیبایی دندان‌ها و لبخند شما تاثیر دارد. از همین رو ما در این مقاله صفر تا صد لمینت دندان را مورد بررسی قرار دادیم و هرآنچه لازم بود بدانید را، در اختیارتان قرار دادیم. بنابراین اکنون می‌توانید با درنظر گرفتن این اطلاعات بهترین تصمیم را در رابطه با انجام لمینت بگیرید!

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

شبکه دندانپزشکی میخک با استفاده از بهترین دندانپزشکان، بالاترین کیفیت را در زمینه لمینت دندان را برای مراجعین ارائه می‌کند. از طرفی با پرداخت اقساطی می‌توانید هزینه‌ لمینت دندان را به سادگی پرداخت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.