برای پلمپ دفاتر، با توجه به اینکه شخص حقیقی هستید یا حقوقی، باید گامهای زیر را به ترتیب انجام دهید:
نحوه انجام کار برای شرکتها:
گام اول: انتخاب شخص حقوقی و سال مالی
در گام اول ثبت نام باید اطلاعات زیر را وارد کنید:
- نوع شخص متقاضی: در این کادر شخصیت حقوقی ثبت شده در مرجع ثبت شرکتها را انتخاب کنید.
- نوع تقویم مالی: بر اساس اساسنامه، تقویم شمسی یا تقویم میلادی را انتخاب کنید. غالب اشخاص و شرکتها، تقویم خود را شمسی تعریف کردهاند مگر مواردی که مراودات مالی خود را با خارج از کشور انجام میدهند. بعضا این شرکتها تقویم مالی خود را میلادی تصویب میکنند.
- شروع سال مالی: پلمپ را برای چه سالی سفارش میدهید؟ سال جاری یا سال آینده؟ انتخاب کنید. سپس شروع ماه مالی و شروع روز مالی را انتخاب کنید.
گام دوم: اطلاعات شخصیت حقوقی
در صورتیکه نوع شخص متقاضی را حقوقی انتخاب کرده باشید، در این گام باید اطلاعات بارگذاری شده توسط پایگاه داده، اداره ثبت شرکتها را تایید کنید. توجه داشته باشید که پلمپ دفاتر ۱۴۰۱، به آدرسی که در قسمت “نشانی متقاضی” درج شده است، ارسال خواهد شد.
گام سوم: اطلاعات تکمیل کننده اظهارنامه پلمپ دفاتر
در این گام باید اطلاعات امضا کننده اظهارنامه را وارد کنید. این اطلاعات باید کاملا مطابق پایگاه داده سازمان ثبت احوال کشور باشد.
گام چهارم: هیئت مدیره شرکت / موسسه
در این گام باید اطلاعات تک تک اعضای هیئت مدیره شرکت را به نوبت وارد کرده و در انتهای هر یک روی دکمه “ثبت اطلاعات شخص” کلیک کنید.
نحوه انجام کار برای اشخاص حقیقی:
در صورتی که به عنوان تاجر فعالیت میکنید، مراحل پلمپ دفاتر ۱۴۰۱ را بهصورت زیر انجام دهید.
گام اول: انتخاب شخص حقیقی و ورود اطلاعات
در کادر بالا نوع شخص را حقیقی انتخاب کرده و اطلاعات هویتی را کادرهای مختلف وارد کنید. سپس ورود اطلاعات را در قسمت آدرس و کد پستی محل فعالیت و حوزه پستی خود انجام دهید.
گام دوم: اطلاعات تکمیل کننده اظهارنامه
در این گام باید اطلاعات شخص امضا کننده اظهارنامه را وارد کنید. این اطلاعات باید کاملا مطابق پایگاه داده سازمان ثبت احوال کشور باشد.
گام سوم: انتخاب نوع پلمپ
در این گام، تعداد دفتر، نوع آن و تعداد برگها را مشخص و روی «ذخیره دفتر مورد تقاضا» کلیک کنید. توجه داشته باشید که شما ملزم به انتخاب هر دو دفتر کل و دفتر روزنامه هستید.
گام چهارم: تایید صحت اطلاعات
در این مرحله، اظهارنامه پلمپ دفاتر به شما نمایش داده میشود که در صورت تایید آن، گزینه مربوطه را انتخاب نموده و روی پذیرش نهایی کلیک کنید.
گام پنجم: تحویل مدارک به اداره پست
مدارک مورد نیاز در گام قبلی را آماده، اظهارنامه و رسید پذیرش درخواست پلمپ را چاپ، مهر و امضا کنید.
با مدارک به اداره پست مراجعه کنید. در باجه پلمپ، پس از دریافت پاکت مخصوص پلمپ، اظهارنامه و مدارک را داخل آن قرار دهید. سپس رسید پذیرش را روی آن چسبانده و بسته را تحویل مامور پست دهید.
رسید پستی را از مامور پست دریافت کرده، مجدد وارد سامانه اداره ثبت شرکتها و قسمت پیگیری درخواست پلمپ دفاتر ۱۴۰۱ شوید.
بارکد پستی و تاریخ تحویل مدارک به پست را تکمیل کرده و منتظر شوید تا پس از دریافت پیامک، هزینه پلمپ را پرداخت کنید.
پس از این مرحله، منتظر باشید که دفاتر از طریق پست برای شما ارسال شوند.