۵۳۱ بازديد

معرفی کلی سنگ آونتورین Aventurine

 آونتورین کوارتزی با کریستال‌های میکروسکوپی نیمه شفاف تا کدر است که حاوی محتویات ریز براقی است که به این سنگ درخششی ویژه داده است.

وجود میکا به خواص آونتورین خاصیت براقی نقره‌ای می‌دهد در حالیکه ترکیب هرماتیت آن، درخشش قرمز یا خاکستری به آن می‌دهد. خواص لاجورد درطب سنتی

رنگ آونتورین رایج از سبز تا قهوه‌ای، هلویی، زرد و قرمز متغیر است؛ حتی آونتورین آبی نیز وجود دارد که بسیار زیباست. معمولاً آونتورین با آمازونیت، جید و حتی وقتی به رنگ آن خامه‌ای است، با چالسدونی اشتباه گرفته می‌شود.

نام سنگ آونتورین از یک اتفاق شاد، گرفته شده است. زمانی در قرن هجدهم، شیشه کاران ونیزی در حال تهیه شیشه مذاب بودند که به طور تصادفی براده‌های مسی درون آن ماده مذاب ریخت و شیشه‌ای درخشنده به دست آمد. نام آونتورین از عبارت “”a ventura به معنی “اتفاقی” گرفته شده است.

درجه سختی خواص آونتورین ۷ ( در بعضی از کتاب‌ها ۶ – ۶/۵) است و ساختار کریستالی سه گوش دارد.

ذخایر آونتورین که گونه‌ای کوارتز است در برزیل، هند، استرالیا، روسیه، اسپانیا، شیلی و تانزانیا یافت می‌شود. رنگ سبز خواص آونتورین به دلیل وجود میکا در آن است در حالیکه قهوه‌ای متمایل به سبز آن، اکسید آهن معدنی هیدورژن دار است و رنگ قهوه‌ای آن به دلیل وجود سولفید آهن است.

سنگ آونتورین محک فوق‌العاده از خانواده کوارتز است، که از نیمه شفاف تا مات با کمی درخشندگی است.

آونتورین رنگ‌های قرمز مایل بـه قهوه‌ای، سبز و طلایی مایل به قهوه‌ای و رنگ‌های متالیک و دارای ناخالصی‌های هماتیت و گوتیت می‌باشد که به رنگ سبز و آبی در آن دیده می‌شوند.

خواص خاص انواع سنگ آونتورین Aventurine

خواص آونتورین با هر رنگی “سنگ شانس” است. هر چند به نظر می‌رسد رنگ سبز این سنگ، قدرتمندتر است. خواص آونتورین به دارنده‌اش، تعادل درونی می‌بخشد و رویا پردازی را برمی‌انگیزاند. روی روان اثر مثبت دارد و حس استقلال به شخص می‌دهد و سنگی ایده ال برای کسانی است که به دنبال نگرش مثبت به زندگی هستند.

خواص آونتورین آبی

خواص آونتورین در شفادهی و متعادل ساختن احساسات استفاده می‌شود و به فرد کمک می‌کند تا شفاف‌تر و خلاق‌تر ارتباط برقرار کند، خلاقیت، قوه درک و استقلال را به کار می‌اندازد.
خواص سنگ آونتورین ویژگی‌های رهبری را تقویت کرده و به دارنده‌اش اجازه می‌دهد تا قاطعانه و با قدرت شهودی قوی عمل کند.
همچنین شکیبایی می‌آورد و لجاجت را از بین می‌برد، تحریک پذیری را کنترل کرده و به شخص درک عمیقی از علت و معلول موقعیت‌ها می‌دهد و بنابراین به شخص اجازه می‌دهد تا هر موقعیت را کام‌لتر درک کند و به راه حلی بهینه دست یابد.

خواص آونتورین سبز

خواص سنگ آونتورین نگرانی را کاهش داده و در قمار بازی خوش شانسی می‌آورد. حس شوخ طبعی و بشاشیت دارنده‌اش را تقویت می‌کند و در عین حال قطعه‌ای سنگ است که موقعیت و شانس را به سوی شما می‌کشاند. همچنین ماجراجویی‌های غیر منتظره و خوش شانسی در عشق به همراه دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.