۵۲۶ بازديد

توپاز سنگی است که می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را ارائه دهد که بسته به ناخالصی های موجود یا روش های درمانی اعمال شده روی سنگ ، می تواند شفاف ، زرد ، نارنجی ، قهوه ای ، صورتی یا آبی باشد. خواص سنگ آکوامارین

توپاز آبی

این سنگ آبی رنگ از همه انواع توپازها شناخته شده ترین و رایج ترین است.این سنگ آبی رنگ طبیعی بسیار نادر است. رنگ آن به دلیل نقص در سطح اتمی ساختار بلوری آن است. بنابراین بیشتر  سنگ های آبی رنگ  موجود در بازار از نوع توپازهای شفاف هستند که در آزمایشگاه تحت تابش قرار می گیرند و سپس با گرمایش تیمار شده و رنگ آبی به آنها داده می شود. با این وجود این روش این مزیت را دارد که به سنگ رنگی پایدار می دهد که با گذشت زمان تغییر نخواهد کرد.

توپاز امپریال

رنگ  های قرمز و  نارنجی این نوع  از سنگ ها را توپازهای امپریال می نامند. این سنگ ها کمیاب ترین و همچنین گرانترین نوع از این خانواده از سنگ ها می باشند. رنگ آنها به دلیل وجود اتم های کروم در ساختار بلوری آنها است.

توپاز میستیک

این سنگ زیبا یک توپاز طبیعی شفاف است که تحت یک عملیات سطحی قرار گرفته است و ظاهری مشخص و متفاوت از انواع دیگر این سنگ ها پیدا کرده است . شکل ظاهری آن به دلیل رسوب سطحی می باشد، به دلیل سایش و اصطکاک به مرور زمان از بین می رود.

توپازهای زرد و قهوه ای

این سنگ های  زرد و قهوه ای،  رنگ خود را مدیون وجود ناخالصی در ساختار بلوری خود هستند.

توپاز صورتی

این سنگ های  صورتی رنگ  طبیعی  بسیار گران قیمت می باشند ، رنگ آن به دلیل وجود اتم های کروم در ساختار بلوری می باشد. این رنگ توپاز در آسیا بسیار محبوب است. سنگ های صورتی رنگ کم قیمت که در  بازار جواهرات یافت می شود ، با عملیات حرارتی یا پوشش دادن توپازهای معمولی بدست می آیند.

معنای معنوی توپاز چیست؟

قرن هاست که این سنگ های قیمتی با تجمل و فراوانی همراه هستند، زردهای طلایی و نارنجی های گرم سنگ های قیمتی، انرژی خورشید را برانگیخته اند ، در واقع مصریان باستان و رومی ها این  سنگ  ها را به خدای خورشید مرتبط می کردند. این  سنگ های دارای انرژی خورشیدی همه چیز را لمس می کنند ، تسکین می دهند ، شفابخش و نیرو بخش هستند.

توپاز به طور کلی یک کریستال تقویت کننده در نظر گرفته می شود ، برای تمرکز و مراقبه موثر است اما رنگ های منحصر به فردی  آن دارای خصوصیات اضافی هستند. تنوع رنگ در این سنگ ها  بی پایان است و قدرت آن نیز همین طور است و ترکیب رنگ های این نوع از سنگ ها می تواند حتی موثرتر باشد.

توپاز آبی حقیقت و خرد را به ارمغان می آورد ، توپاز سفید تفکر روشن ، توپاز سلطنتی قدرت و مثبت اندیشی را افزایش می دهد ، خواص توپاز صورتی  امید بخشی است و توپاز قهوه ای به آزادسازی انرژی های پنهان کمک می کند.

خواص درمانی سنگ توپاز

در قرن سیزدهم ، سنت هیلدگارد  که یکی از کتاب های ابتدایی پزشکی را نوشت در مورد ضعف بینایی نوشت : قرار دادن توپاز در شراب به مدت سه روز و سپس مالیدن آن  به روی چشم به صورت آرام باعث بهبود ضعف بینایی می شود.

در هند ، از این سنگ قیمتی  برای درمان التهاب لوزه و اوریون استفاده می شده است و پادشاهان قرون وسطی اروپا این سنگ  را برای بررسی وجود سم در شراب استفاده می کردند. این روش های درمانی ممکن است منسوخ باشند و در پزشکی امروز کاربردی نداشته باشند اما تاریخچه و سنت خصوصیات درمانی این سنگ را نشان می دهند.

هرچند گفته می شود که امروزه توپاز باعث بهبود وضعیت بدن و تحریک قلب می شود و هنوز هم برای کسانی که مایل به بهبود بینایی خود هستند بسیار توصیه می شود!

قیمت خرید و فروش سنگ توپاز

مانند تمام سنگ های قیمتی ، قیمت توپاز به رنگ ، وضوح ، برش و عیار آنها بستگی دارد.همانطور که گفته شد محبوب ترین این سنگ ها انواع آبی آنها می باشد ، به ویژه آبی سوئیسی و آبی لندنی ، اما این سنگ های قیمتی  دارای تولید انبوه و آزمایشگاهی بوده  و گران نیستند.

نادرترین و گرانترین شکل این سنگ توپاز امپریال است و این سنگ ها برخلاف انواع آبی به طور معمول  تحت درمان قرار نمی گیرند. توپاز امپریال کمتر از ۱٪ کل توپازهای گرانبها را شامل می شود و از زرد طلایی تا صورتی های مختلف را شامل می شود و انواع صورتی بالاترین قیمت ها را دارا می باشند.

امپریال توپاز از برزیل و روسیه تهیه می شود (در واقع نام امپریال از توپاز صورتی استخراج شده در کوه های اورال و به افتخار تزارهای روسیه نامگذاری شده است) ، اگرچه معادن روسیه اکنون خشک شده و معادن برزیل نیز در حال کاهش و تخلیه هستند .

https://chaav.ir/about-us

سنگ های قیمتی توپاز دارای شفافیت بالایی هستند، بیشتر سنگ های قیمتی برای فروش مواردی هستند که ما آنها را “تمیز چشم” می نامیم ، به این معنی که هرگونه ناخالصی یا نقص با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشد. از آنجا که توپاز یک سنگ قیمتی طبیعی است چنین اجزایی قطعاً در آنها  وجود دارد اما فقط در صورت بزرگ نمایی قابل مشاهده خواهند بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.