۵۱۶ بازديد

3 روش ساده برای حل کردن مشکلات مربوط به محتوای کپی

حل کردن مشکلات مربوط به محتوای کپی در یک نکته خلاصه می‌شود:

اگر چند نسخه تکراری از یک نوع محتوا داشته باشید، می‌توانید با معرفی کردن یکی از آن‌ها به عنوان محتوای اصلی، مشکل محتوای تکراری سایت خود را برطرف کنید. مشاوره سئو حرفه ای

اجازه دهید 3 روشی که بیش‌ترین تاثیر و استفاده را در حل کردن مشکلات مربوط به Duplicate Content دارد را به شما معرفی کنیم:

1- ریدایرکت 301

استفاده از ریدایرکت 301 از نسخه کپی شده به نسخه اصلی محتوا یکی از رایج‌ترین روش‌های مدیریت محتوای تکراری است. وقتی چند صفحه با پتانسیل کسب رتبه بالا با یکدیگر ترکیب می‌شوند، این صفحات نه تنها دیگر با یکدیگر در رقابت نیستند، بلکه شانس بیشتری هم برای کسب رتبه‌های برتر در صفحه نتایج دارند. این یعنی نسخه اصلی محتوا از نظر جایگاه تقویت می‌شود.

 

2- تگ “Rel=”Canonical

استفاده از تگ کنونیکال این سیگنال را به گوگل می‌دهد که یک نسخه از محتوا، نسخه اصلی است و نسخه‌های مشابه آن اهمیتی ندارند. این یعنی هر امتیازی که موتور‌های جستجو برای رتبه‌دهی در نظر می‌گیرند (مثل اعتبار لینک‌ها یا کیفیت محتوا) نباید بین نسخه‌های کپی شده پخش شود و تنها به محتوای اصلی (یعنی آن که کنونیکال است) برسد.

برای این‌کار باید تگ “Rel=”Canonical را در بخش HTML head هر صفحه‌ای که محتوای کپی دارد قرار دهید و در قسمت URL، آدرس نسخه اصلی محتوا را به همراه لینکی از آن صفحه جای‌گذاری کنید.

3- نوایندکس کردن متا ربات‌ها

استفاده از تگ نوایندکس در متا ربات‌ها به گوگل می‌گوید که محتوای صفحه مورد نظر را ایندکس نکنند. در نتیجه با ایندکس نشدن صفحه، منابع ارزشمند سایت شما مثل بودجه خزش از بین نمی‌رود. تگ “noindex,follow” هم باید در بخش head صفحه HTML قرار بگیرد.

البته یادتان باشد که این دستور باعث نمی‌شود که گوگل وارد صفحه نشود. این‌کار تنها به گوگل می‌گوید که این صفحه را در لیست نتایج جستجوی خود قرار ندهد. 

ارتباط محتوای تکراری به cannibalization و نحوه رفع آن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از سایت‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، وجود صفحات با ماهیت یکسان است. مثلاً فرض کنید که در یک دسته‌بندی، 3 مقاله با عنوان «تست روانشناسی» داریم که با این‌که به موضوعات متفاوتی از تست روانشناسی پرداخته، ولی ماهیت همه آن‌ها یکی است. در این حالت می‌گوییم که cannibalization اتفاق افتاده.

مهم‌ترین سوالات کاربران درباره محتوای تکراری یا Duplicate Content

در این‌جا به مهم‌ترین و چالش برانگیزترین سوالات کاربران درباره Duplicate Content می‌پردازیم تا دیگر هیچ نقطه ابهامی در این زمینه برای شما به وجود نیاید.

آیا محتوای کپی همیشه اجتناب پذیر است؟

گوگل به طور مستقیم اشاره کرده که تقریباً همه سایت‌ها دارای محتوای کپی هستند. مثلاً وقتی یک پاراگراف متن از کسی نقل قول می‌کنید، به طور ناخودآگاه دارید محتوای Duplicate تولید می‌کنید. پس می‌توانیم این‌طور نتیجه بگیریم که وجود محتوای تکراری در سایت به هرحال اجتناب‌ناپذیر است ولی موردی که باید نگرانتان کند این است که تعداد این محتوا از کنترل خارج شود و شما از آن بی خبر باشید!

چرا سایت‌هایی که از ما محتوا برداشتند بهتر از سایت ما جایگاه می‌گیرند؟

پاسخ کوتاه: احتمالاً گوگل محتوای شما را ایندکس نکرده.

پاسخ بلند: بعضی از سایت‌ها به دلیل نرخ بودجه پایین‌تر، دیرتر ایندکس می‌شوند. همین دیر ایندکس شدن باعث می‌شود تا گوگل به محض انتشار یک مقاله، آن را ایندکس نکند و در همین زمانی‌که صفحه جدید شما از دید گوگل پنهان مانده، سایت‌های دیگری محتوای شما را در سایت خود قرار می‌دهند. اگر سایتی که محتوای شما را کپی کرده، نرخ بودجه بهتری داشته باشد و سریع ایندکس شود، جایگاه سایت شما پایین‌تر از این سایت خواهد بود.

چرا بعضی از سایت‌هایی که محتوای کپی دارند افت نمی‌کنند؟

به عنوان مثال سایت‌های خبری از جمله سایت‌هایی هستند که محتوای خبری مشابه زیادی در آن‌ها مشاهده می‌شود. اما دلایل زیادی وجود دارد تا سایت‌هایی که محتوای کپی یا تکراری دارند در جایگاه بالا باقی بمانند. مهم‌ترین دلیل آن هم اعتبار دامنه بالا سایت‌های خبری است.

وقتی یک سایت نزد گوگل اعتبار خوبی داشته باشد و در کلمات زیادی جایگاه اول باشد، با قرار دادن Duplicate Content، گوگل به آن سایت شک نمی‌کند. اما لازم است اشاره کنیم که حتی این سایت‌های شناخته شده، در صورت تکرار این‌کار، توجه گوگل را به خود جلب می‌کنند.

https://khanomsin.ir/how-to-work-seo/

چگونه به گوگل اثبات کنیم صاحب اصلی محتوا ما هستیم؟

بعد از انتشار هر مقاله، در پنل سرچ کنسول خود Request Indexing کنید. با این‌کار اگر تا حالا محتوای شما از چشم ربات‌های گوگل پنهان مانده، می‌تواند با ارسال درخواست ایندکس، ربات‌های گوگل را از محتوای جدید خود با خبر کنید.



 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.