۵۱۹ بازديد

کاربرد بایت وینگ

رادیوگرافی دندان به صورت داخلی انواع مختلفی دارد. یک نوع از رادیوگرافی دندان داخلی که کرون دندان‌های عقب را نشان می‌دهد، رادیوگرافی بایت وینگ می‌باشد. در روش رادیوگرافی بایت وینگ پزشک از هر سمت صورت بیمار یک یا دو بار تصویربرداری می‌کند. کامپوزیت ونیر رشت در هر بار تصویربرداری از روش رادیوگرافی بایت وینگ تعداد دندان‌های موجود در هر طرف صورت که در بالا و پایین قرار دارند تصویربرداری می‌شوند. رادیوگرافی بایت وینگ BW برای تشخیص بیماری‌های لثه مناسب می‌باشد و به پزشک کمک بسیار زیادی می‌کند تا بتواند پوسیدگی موجود در دندان‌های عقب و همچنین تغییرات ایجاد شده در استخوان‌ها را به خوبی تشخیص دهد. عکس بایت وینگ همچنین برای تشخیص اینکه دندان‌ها دچار سایش و فروپاشی شده‌اند یا خیر بسیار مناسب می‌باشد. مورد استفاده دیگر رادیوگرافی بایت وینگ تعیین و تشخیص میزان تاج و به طور کلی موارد ترمیمی می‌باشد.

نحوه گرفتن عکس بایت وینگ

آماده‌سازی فیلم / سنسور در رادیوگرافی Bitewing

برای نگه داشتن فیلم / حسگر در دهان بیمار، ممکن است از زبانه های گاز گرفتن یا یک دستگاه نگهدارنده فیلم / حسگر به عنوان مثال ابزار (Rinn) استفاده شود. ابزار Rinn دارای یک حلقه و میله هدف برای کمک به موقعیت دستگاه نشانگر موقعیت اشعه ایکس (PID) است.

موقعیت‌یابی فیلم / سنسور

قرار دادن ترکیب زبانه فیلم در دهان بیمار در جهت افقی، در حالی که فیلم به صورت زبانه ای تا دندان قرار گرفته است و به بیمار اجازه می‌دهد تا هنگام گاز گرفتن بیمار از طریق صفحه اکلوزال زبانه بایت بیرون بیاید تا به طور همزمان از تاج‌های فک بالا و فک پایین دندان پوشانده شود. BWs همچنین باید تصویربرداری هم‌زمان از تاج آلوئولار فک بالا و فک پایین را انجام دهد، بنابراین اگر از دست دادن استخوان آلوئول قابل توجه است، باید Bitewings عمودی گرفته شود.

قیمت عکس دندان بایت وینگ

هزینه بر اساس تعرفه وزارت بهداشت انجام می شود. متناوب بودن هزینه برای افرادی که از بیمه های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی استفاده می کنند طبق تعرفه بیمه تعیین می شود.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

عوارض عکس دندان بایت وینگ

بر اساس مطالعات انجام‌ شده گرافی دندان یکی از تصویربرداری‌ هایی است که در آن از کمترین میزان پرتو استفاده می‌شود. زنان باردار یا زنانی که احتمال بارداری در آنها وجود دارد، باید از دریافت هرگونه اشعه ایکس خودداری کنند؛ زیرا این پرتوگیری برای رشد جنین ایمن نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.